پردیس- مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری پردیس از شیوع پدیده «پشت بام سازی» در سیاهبند بومهن خبر داد و گفت: شهرداری نظارت لازم را به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حیدری روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه آموزشی مدیریت بحران فرمانداری پردیس گفت: در محدوده «سیاهبند» بومهن شاهد پدیده پشت بام سازی هستیم و در برخی از نقاط این شهر تراکم ساختمانی یکی دیگر از مسائل قابل توجه در حوزه مدیریت بحران در بومهن است.

وی اضافه کرد: بنا بر تاکید فرماندار پردیس، شهرداری‌ها به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمان می‌بایست، نظارت لازم را داشته باشند و رعایت استانداردهای لازم برای ساخت و ساز را مد نظر قرار دهند.

مسئول ستاد مدیریت بحران فرمانداری پردیس بر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در بستر حریم رودخانه، لایروبی نهرها و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز و ساخت غیر اصولی منازل تاکید کرد و گفت: مقدمات تهیه اطلس جامع مدیریت بحران پردیس فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات لازم و ضروری در این حوزه اجرا نشده بود، گفت: باید در این خصوص کار جدی کارشناسی انجام شود، تا در زمان بروز حوادث راهبرد خوبی برای مقابله داشت باشیم و با وجود اطلس جامع مدیریت بحران می‌توانیم تصمیمات سازنده و بهتر و لازم را در حوزه پیش بینی، پیشگیری، مقابله، پاسخگویی وتاب آوری با حوادث طبیعی و انسان ساز باشیم.