همدان ـ نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اشتغال در شهرستان نهاوند خوب نیست و تخصیص سهمیه تسهیلات ایجاد اشتغال به شهرستان باید براساس شاخص‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا نثاری در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهاوند بدترین وضعیت اشتغال را در استان دارد و سهمیه تسهیلاتی که امسال به شهرستان نهاوند اختصاص یافته ظلم آشکار به این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اشتغال موضوع تازه‌ای نیست و این تسهیلات هم که برای ایجاد اشتغال پرداخت می‌شودافزود: با هدف بهبود شرایط معیشت مردم و ایجاد شغل به‌عنوان منبعی پایدار برای درآمدزایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سهمیه تسهیلات ایجاد اشتغالی که به شهرستان نهاوند اختصاص می‌یابد باید بر اساس شاخص و وضعیت شهرستان در حوزه اشتغال در نظر گرفته شود نه بر اساس تعصب و جغرافیای سیاسی باشد.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دستگاه‌های شهرستان خودارزیابی داشته باشند و روند فعلی پرداخت تسهیلات مورد پذیرش نیست که موارد جزئی مانع پرداخت‌ها باشد، تاکید کرد: بر همین اساس و با هدف حذف موازی کاری‌ها و حذف موانع، بر خودارزیابی متولیان این حوزه تاکید داریم.

نثاری، خطاب به متولیان بنیاد برکت و بنیاد علوی، گفت: ساختار پرداخت این تسهیلات را در شهرستان تغییر دهید زیرا در فرآیند تشکیل پرونده و فرآیند معرفی به بانک متقاضیان این تسهیلات ضعف وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی و دامپروری استان است و باید تلاش شود که برای ایجاد اشتغال احداث کارخانجات و صنایع تبدیلی این حوزه در این شهرستان در دستور کار باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: با راستی آزمایی در پرداخت تسهیلات بجای مقروض شدن افراد منجر به ایجاد شغل شوید.

یوسف شعبانی افزود: در دولت سیزدهم و چهاردهم فرقی ندارد مخالف پول‌پاشی هستیم، به نوعی پول‌پاشی خیانت به کسب و کار مردم است با تزریق این پول‌ها به کیفی‌سازی فرصت‌های شغلی باید بیشتر توجه کرد.

وی با بیان اینکه بر راستی آزمایی، اصالت سنجی و داشتن شرایط لازم از جمله بیکار بودن متقاضی بجز برای طرح اشتغال‌زا در پرداخت تسهیلات به جامعه هدف تاکید داریم، یادآور شد: به درستی شناسایی کنید تا افراد مقروض نشوند بلکه بعنوان یک مولد در فضای کسب و کار از این تسهیلات استفاده شود.

ایجاد اشتغال مشکلات حوزه‌های دیگر جامعه را حل می‌کند

فرماندار شهرستان نهاوند نیز این در جلسه بیان کرد: اشتغال موضوع مهمی است که تأمین آن بسیاری از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف جامعه را رفع خواهد کرد.

ضرغام احمدوند تصریح کرد: انتظار داریم کارگروه اشتغال شهرستان با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده در جذب و پرداخت‌ها بهتر عمل کنند و توقعات مردم را تأمین و راضی کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه روند فعلی پرداخت تسهیلات اشتغال در شهرستان ضعیف است، تاکید کرد: کمیته‌ای در ذیل این کارگروه با حضور نمایندگان بانک‌ها و متولیان با تشکیل جلسات ۱۵ روز یک‌بار فعال و دستگاه‌های متولی گزارش مستقلی ارائه دهند و اعلام کنند در تحقق تعهدات‌شان چطور عمل کرده‌اند.

معرفی ۵۸ طرح مشاغل خانگی نهاوند به بانک‌ها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هم در پایان گفت: در مجموع سهمیه ایجاد مشاغل خانگی شهرستان نهاوند در سال ۱۴۰۳، ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۵۸ طرح با اعتبار هفت میلیارد و ۹۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده و هفت میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان از این سهمیه باقی مانده است.