اسلامشهر- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر گفت: خط قرمز اوقاف، تصرف موقوفات است و در اجرای وظایف شرعی و قانونی خود با هیچ فرد و دستگاهی تعارف نخواهیم داشت.

محسن مؤمنی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که در جامعه با آن مواجه هستیم، با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید متناسب با نیازهای جامعه خواهیم توانست بخش بزرگی از مشکلات را از مسیر وقف برطرف کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر اظهار داشت: اوقاف دستگاهی است که در رأس آن ولی فقیه و در بدنه اوقاف نماینده ولی فقیه حضور دارد و تمامی اقدامات اوقاف جنبه شرعی دارد و اجرای نیات واقفین یکی از مهم‌ترین وظایف اوقاف است.

مؤمنی مقدم گفت: باید تلاش کنیم، موضوع وقف در جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد و تبلیغ و ترویج وقف در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حتی صنعتی گسترش یابد تا جامعه بیش از گذشته از محاسن، خیرات و برکات وقف و موقوفات متعدد متناسب با نیاز جامعه بهره مند شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی که موقوفات را در اختیار دارند و نسبت به اجرای مسئولیت‌های قانونی و شرعی شانه خالی می‌کنند، گفت: خط قرمز اوقاف، تصرف موقوفات است در گام نخست به متصرفین موقوفات توصیه می‌کنیم با گفتگو و مذاکره اختلافات را برطرف کنند، در غیر این صورت وارد مرحله حقوقی خواهیم شد و در اجرای وظایف شرعی و قانونی خود با هیچ فرد و دستگاهی تعارف نخواهیم داشت.

مؤمنی مقدم تاکید داشت: از اشخاص حقیقی و حقوقی می‌خواهیم که به اوقاف در اجرای نیات واقفین کمک کنند با پرداخت به موقع اجاره بها و تعیین تکلیف املاک اوقافی که تصرف شده، زمینه ساز اجرای نیات واقفین باشند و خود نیز به نوعی از برکات اجرای این فرضیه شرعی و قانونی بهره مند شوند.

وی بیان داشت: هنگامی که موقوفه‌ای از سوی واقف در اوقاف ثبت می‌شود، این ثبت دارای شناسه ملی تفضیلی و زمینه ساز اجرای صحیح، قانونی و شرعی نیات واقفین و حفظ و حراست از موقوفات می‌شود.