اراک -استاندار مرکزی گفت: پروژه خط انتقال رینگ جنوبی آبرسانی از سد کمال صالح به شهر اراک مهم و منحصربه فرد است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر شنبه در آئین بهره‌برداری از فاز سوم خط انتقال پروژه رینگ جنوبی کلانشهر اراک در طرح آبرسانی به شهر اراک از سد کمال صالح اظهار کرد: اجرای این نوع پروژه‌ها در راستای افزایش و ارتقای کیفیت آب و به منظور عادلانه شدن کیفیت آب برای تمام شهروندان مرکز استان اجرا می‌شود.

وی افزود: لازم است مدیریت مصرف آب و همچنین پروژه‌های بهینه سازی مصرف آب در تمام سطوح به ویژه در بخش جهاد کشاورزی، مصارف خانگی و صنعت اجرا شود چرا که در آینده بسیار نزدیک با معضلات کمبود آب مواجه هستیم.

استاندار مرکزی افزود: پروژه خط انتقال آب از رینگ جنوبی یکی حلقه‌های آبرسانی و از پروژه‌های مهم و منحصر به فرد کشور به منظور پایداری آب شهر اراک به شمار می‌رود.

مخلص الائمه با تاکید بر مصرف بهینه آب گفت: تنش آب شرب تفرش با تعامل و همراهی بخش وزرات نیرو و دولت سیزدهم رفع شد به گونه‌ای که یکی از ابر پروژه‌های استان مرکزی و یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های آبرسانی کشور بود که در شهر تفرش اجرا شد.

وی ادامه داد: پروژه رینگ شمالی و جنوبی شهر اراک و پروژه بازچرخانی پساب از دیگر پروژه‌های مهم این استان است، البته پروژه‌های متعددی در حوزه بازچرخانی پساب تعریف شده و امید است در این حوزه جز استان‌های پیشگام باشیم.

مخلص الائمه با اشاره به پروژه انتقال آب از سد کوچری ساوه گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم استان بوده و تاکنون اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال برای ادامه اجرای این دوره تخصیص داده شده اما این میزان کافی نیست و باید حداقل ۲ برابر افزایش یابد که بخش استراتژی این خط اجرا شود.

پروژه انتقال آب رینگ جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال انجام شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی هم در این آئین اظهار کرد: پروژه رینگ شمالی به طول ۹.۵ کیلومتر و یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال شد به طور حتم با افتتاح این پروژه امکان آبرسانی سالم و بهداشتی به شهرک‌های شمالی فراهم شد.

حسین اسدی افزود: پروژه رینگ جنوبی به طول ۱۴.۲ کیلومتر در سه فاز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال اجرا شد که فاز سوم این پروژه به طول ۵ کیلومتر امروز با حضور استاندار افتتاح شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، کوی رضوی، شهرک ولیعصر، کوی صنعتی، فاز یک، دو، شهرک بهشتی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.