سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سوءمدیریت سبب اتلاف بیت المال می‌شود، گفت: از سازمان بازرسی انتظار می‌رود به این موارد در استان ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان بازرسی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه هدایت، حمایت و نظارت سه بخش اصلی نظام مدیریت دینی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: نظارت دقیق اگر با پیگیری شکایات تا حصول نتیجه همراه شود، دارای آثار و برکات فراوانی از جمله ایجاد اعتماد عمومی خواهد بود.

وی با تاکید بر ابعاد و اهمیت کار در دستگاه قضائی گفت: مردم خواستار نظارت دقیق و مستمر بر دستگاه‌های اجرایی و عملکرد مدیران هستند هرچند ممکن است منافع برخی افراد به خطر افتد.

امام جمعه سمنان عملکرد مراجع نظارتی را مایه امید مردم دانست و بیان کرد: از سازمان بازرسی انتظار می‌رود بر موضوع پرداخت تسهیلات بانکی بویژه تأخیر پرداخت تسهیلات ازدواج و نیز مشوق‌های فرزندآوری نظارت بیشتری داشته باشد.

مطیعی با انتقاد از صرف هزینه‌های بلا وجه در برخی دستگاه‌های اجرایی گفت: سازمان بازرسی نسبت به هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی نظیر هزینه برخی سفرها، اقدامات و بررسی‌های لازم را صورت دهد و توجیهات مدیران در این خصوص را دریافت کند.

وی سوءمدیریت و سوءتدبیر را زمینه‌ساز اتلاف بیت‌المال و منابع عمومی عنوان کرد و گفت: سازمان بازرسی پیش از اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها و به محض اطلاع از تصویب مصوبات، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا از تحمیل هزینه‌های بی‌دلیل به منابع عمومی پیشگیری شود.