اصفهان - رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار ما این است که حمایت مسئولان دولت جدید از پروژه‌های دولت سیزدهم که با حمایت و پیگیری شخص رئیس جمهور شهید آغاز شد با قوت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نورصالحی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور صد و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ولادت امام حسن عسکری و با تقدیر از برگزارکنندگان سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از معاونت فرهنگی شهرداری و همه کسانی که زحمت کشیدند تا این جشنواره با وجود وقایع اخیر و کشتار مردم در غزه و لبنان و شرایط کنونی آبرومندانه برگزار شود تشکر می‌کنم و امیدواریم که سال به سال بر غنای این جشنواره افزوده شود.

وی گفت: از مسئولان نظام جمهوری اسلامی که در شرایط کنونی حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و لبنان نشان می‌دهند تشکر می‌کنیم. رئیس مجلس روز گذشته به لبنان سفر کرد، در حالی که معمولاً در این سطح از سفر به چنین نقاطی پرهیز می‌کنند اما این اقدام در ادامه نماز جمعه نصر رهبر معظم انقلاب بود و نشان داد که جمهوری اسلامی با تمام توان و قوا پشتیبان ستم دیدگان فلسطین و لبنان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با نماز جمعه نصر و رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور خود در کشورهای منطقه، پیام حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران را از مردم مظلوم و ستم کشیده غزه و لبنان به دنیا ابلاغ کردند. ان شاء الله دشمن خون خوار و ستمکار و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سگ هار آمریکا در منطقه به زودی سر جای خود نشسته و دست از جرم و جنایت بردارد.

نورصالحی با اشاره به انتقال مسئولیت از دولت سیزدهم به چهاردهم گفت: انتظار ما این است که حمایت مسئولان دولت جدید از پروژه‌های دولت سیزدهم که با حمایت و پیگیری شخص رئیس جمهور شهید و استاندار اصفهان آغاز شد با قوت ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار این پروژه‌های کلان از منابع داخلی استان بوده که امیدواریم اعتبارات ملی آن نیز تأمین شود، گفت: انتظار این است که در دولت چهاردهم شاهد جریان پایدار آب در زاینده رود باشیم. فضای سبز اصفهان شرایط خوبی ندارد و در گرما و بی آبی، نصف آبی که فضای سبز به آن نیاز دارد تأمین می‌شود، مردم نیز با چشم خود شاهد خشک شدن فضای سبز و وضعیت درختان کهنسال هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شرکت آبفا انتظار داریم حداقل پسابی که شهرداری قبلاً خریده و آن را دریافت نکرده تأمین کند تا شرایط فضای سبز به وضعیت قابل قبولی بازگردد.

وی با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید گفت: به مناسبت این روز به مجموعه مدیریت شهری بابت توجه بیش از پیش به مناسب سازی فضای عمومی، ساختمان‌های عمومی، پارک‌ها و فضای سبز و… تذکر می‌دهم تا این فضاها برای نابیناها نیز مناسب سازی شود و اگر نیازمند فضای اختصاصی هستند نیز به فکر این گونه فضاها نیز باشیم.