حملات رژیم صهیونیستی اوضاع رقت‌باری را در جبالیا ایجاد کرده و در حالی که فریاد کمک خواهی۷۵ فلسطینی گرفتار به گوش امدادگران می رسد، اما در نتیجه فشردگی حملات، امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، اقدام رژیم صهیونیستی در ایجاد زمین سوخته در شمال نوار غزه و به ویژه اردوگاه جبالیا که تحت عنوان طرح ژنرال‌ها دنبال می‌شود، شرایط بغرنجی را برای این منطقه رقم زده است.

در همین رابطه خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع پزشکی و بیمارستانی اعلام کرد که تعداد شهدا و مجروحان حملات دامنه‌دار موشکی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در این اردوگاه بسیار زیاد است و امدادگران امکان دسترسی به حادثه دیدگان را ندارند.

شاهدان عینی نیز گزارش می‌دهند که پیکر ده‌ها شهید در خیابان‌ها و کوچه‌های اردوگاه و شهرک جبالیا قرار دارد و رژیم صهیونیستی افرادی که به دنبال امدادرسانی مجروحان یا دسترسی به پیکر شهدا هستند را هدف قرار می‌دهند.

عمق فاجعه به حدی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نگرانی خود از این اقدام را اعلام و تاکید کرد که این طرح با قوانین بین‌المللی سازگاری ندارد و فرصت حمایت جامعه جهانی از آن بسیار اندک است.

حملات صهیونیست‌ها در این طرح به اندازه‌ای فشرده است که گاه حتی نیروهای خودی رژیم صهیونیستی نیز از حملات موشکی خود در امان نیستند. در همین رابطه اسحاق تسلر یکی از خبرنگاران صهیونیست گفته است که دیروز یک موشک صهیونیستی به سمت یک بلدوزر در جبالیا شلیک شده و پسر وی که راننده بلدوزر بوده، در این حادثه زخمی شده و جانشین فرمانده دسته به شدت مجروح شده است.

در همین رابطه از غزه گزارش می‌رسد که حملات گسترده توپخانه‌ای و موشکی رژیم صهیونیستی همزمان با حملات پهپادی صهیونیست‌ها در جبالیا همچنان ادامه دارد.

عبدالقادر صباح خبرنگار فلسطینی در شمال غزه می‌گوید که دست کم ۷۵ نفر در جبالیا بین ویرانه‌های ساختمان‌ها و حملات رژیم صهیونیستی گرفتار شده اند و صدای امدادخواهی آنها به عناصر دفاع مدنی می‌رسد، اما به علت حملات صهیونیست‌ها امکان دسترسی به آنها وجود ندارد.