بیرجند- نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد من در حوزه جذب سرمایه گذاری در خراسان جنوبی هنوز بسیاری از ظرفیت‌های ما بالقوه باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نصیری ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: باور ما در خراسان جنوبی بر این است که مدیریت تیم اقتصادی در استان بر عهده مدیرکل امور اقتصادی و دارایی است که اقدامات خوبی چون بازدیدهای میدانی از پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی همراه با یک تیم رسانه‌ای را انجام دادند.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بیان کرد: برای استانداری خراسان جنوبی نیز ما در مجمع نمایندگان استان اظهار نظر کرده‌ایم که به دنبال فردی هستیم که بتواند خراسان جنوبی را از نظر اقتصادی به رشد و توسعه برساند.

نصیری با تأکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد خراسان جنوبی باید یک تحول ایجاد شود، گفت: اگر سخن از جهش تولید می‌زنیم باید بدانیم که این مهم با جذب سرمایه گذاری و رفع موانع تولید محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: به اعتقاد من در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی هنوز بسیاری از ظرفیت‌های ما بالقوه باقی مانده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بیان کرد: بارها در جلسات متعدد کشوری گفته‌ام ما در منطقه نیاز به پول و اعتبار نداریم بلکه اگر همین ظرفیت‌های بالقوه ما شناخته و به بهره برداری برسد کل کشور را از نظر اقتصادی نجات خواهد داد.

نصیری یادآور شد: به عنوان مثال اگر نیروگاه زغال سنگ سوز ما احیا شود در رفع مشکل ناترازی انرژی برق بسیار کمک کار خواهد بود.

وی گفت: اینکه خراسان جنوبی از نظر امنیت اقتصادی رتبه پنجم کشوری را دارد یک خبر بسیار خوب است ولی در کنار توجه داشته باشیم که به بسیاری از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان بی توجه هستیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با تأکید بر اینکه ما در مباحث توسعه استان نگاه منطقه‌ای نداریم، اظهار کرد: باور ما بر این است که همه نقاط استان ظرفیت‌هایی دارند که استفاده از آن به نفع همه خراسان جنوبی خواهد بود.