سنندج_امام جمعه سنندج گفت: دانشگاه‌ها،مدارس و مراکز آموزشی باید در تبیین آیات قرآن کریم همت گمارند و مخاطبان خود را با مفاهیم و احکام قرآنی تعلیم دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی صبح یکشنبه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان سنندج اظهار کرد: اگر بخواهیم فرهنگ قرآن در جامعه رواج یابد باید مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها اهمیت قرآن کریم را برای جامعه تبیین کنند.

وی افزود: ایجاد کنگره‌های قرآنی در طول سال می‌تواند در توسعه فرهنگ قرآنی اثرگذار باشد.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم سنندج اظهار کرد: مفاهیم، احکام و اعجاز قرآن باید تعلیم شود و مسائل مهم را از قرآن استخراج و به مردم منتقل کرد.

ماموستا رستمی اعلام کرد: قرآن مشتمل بر آیاتی است که همگی برای آنها تعیین کننده زندگی افراد است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وحدت جهان آفرینش و رمز حیات، پیدایش جهان و گسترش جهان، کمبود اکسیژن در ارتفاعات و بسیاری از مسائل در قرآن کریم مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مدرسان، مربیان و حافظان و فعالان قرآنی باید حمایت شوند، افزود: باید متولیان پشتیبان و حامی این افراد باشند تا بتوانند قرآن را در جامعه رواج دهند.

سید مرتضی میرآقایی فرمانده سپاه سنندج نیز در این جلسه اضافه کرد: بسیج در راستای ترویج مفاهیم قرآنی تلاش می‌کند و برای توسعه فرهنگ قرآنی در سنندج و کردستان باید به عقب‌تر برگردیم و نسل جوانی که هنوز با قرآن مأنوس نیستند را بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: توجه ویژه‌ای برای مسائل قرآنی و استخدام مربیان قرآنی در مدارس کشور، اجرای طرح‌های همتا، مهدویت، امین در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم لازم است و باید موردتوجه باشد.

لزوم توجه اقشار مختلف جامعه به ترویج قرآن کریم

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان نیز در این جلسه اضافه کرد: توسعه فرهنگ قرآن کریم باید مورد توجه همه اقشار قرار گیرد و مایه خوشحالی است که این شورای قرآنی در استان فعال و مستقل شده است.

فرید عزت پور یادآور شد: سند توسعه قرآن کریم باید احیا شود تا شاهد تقویت اهداف قرآنی در استان باشیم.