شهرکرد-مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری عملیات «آغاز نصرالله» در استان خبر داد و گفت: باید تمامی ارکان مساجد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه و لبنان سهیم شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی صبح امروز یکشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی عملیات آغاز نصرالله در استان چهارمحال و بختیاری با هدف تبدیل هر مسجد به یک پایگاه مقاومت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم کمک‌رسانی به مردم غزه و لبنان، اظهار کرد: امروز لازم است نسبت به فعال شدن بیشتر مساجد در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی افزود: آن چیزی که امروز به دغدغه نهادهای مرتبط با امور مساجد تبدیل شده انجام یک کار منسجم و مؤثر در زمینه کمک‌رسانی به مردم غزه و لبنان است و نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که این اقدامات علاوه‌بر خروجی مطلوب باید در فضای رسانه‌ای نیز اثرگذاری بالایی داشته باشد چراکه اهمیت رسانه در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر ما باید در سراسر استان از ظرفیت مساجد بالاترین استفاده را داشته باشیم چراکه امروز و در این بحرانی که در آن قرار گرفته‌ایم فرصتی جهت افزایش نشاط موجود در مساجد و اجتماع تمامی ارکان مسجد حول این مکان مقدس ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی عنوان کرد: بنابراین باید در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری طراحی و برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم و همه ارکان مساجد اعم از امام جماعت، پایگاه بسیج مسجد، کانون مساجد و تمامی ارکانی که به نحوی در مسجد نقش و اثر دارند را با محوریت امام جمعه در شهرستان در این امر سهیم کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین واقعیت شرایط امروز منطقه و معرفی چهره حقیقی رژیم صهیونیستی همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم غزه و لبنان ما باید مساجد را به پایگاه‌های تبیین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تبدیل کنیم تا به این ترتیب احساس مردم نیز نسبت به جبهه مقاومت تقویت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آواره شدن تعداد زیادی از مردم لبنان در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به این کشور، تصریح کرد: این مردم در حال حاضر نیازهای بسیاری از جمله نیاز به خوراک، پوشاک، لوازم گرمایشی و حتی خوراک فرهنگی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی یادآور شد: البته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی جهت ارسال به غزه و لبنان در چهارمحال و بختیاری انجام شده اما همچنان نیز باید در این حوزه تلاش کنیم چراکه در حال حاضر مردم آواره از جنایات رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار دارند که به کمک‌های زیادی نیاز دارند.

وی بیان کرد: اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در بحث فرهنگی اقدام به استخراج آیات مبارکه قرآن کریم با موضوع مقاومت، مجاهد، شهادت، استقامت، ضرورت دشمن‌شناسی، دستور حمله به مواضع دشمن و… کرده و در تلاش است با تنظیم این برنامه یک بسته قرآنی ویژه تهیه و آماده‌سازی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی مناسب در استان شرایطی مانند دوران دفاع مقدس ایجاد کنیم یعنی تمامی مردم پای کار باشند چراکه این مردم همان مردمان دوران جنگ تحمیلی هستند که برای کمک به رزمندگان اسلام از تنها دارایی‌های خود گذشتند و امروز تنها باید زمینه لازم برای آن‌ها فراهم شود.