قزوین- مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین با بیان اینکه بازار زنجیره به هم پیوسته است، بر نقش اتحادیه های صنفی در سلامت بازار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسن پور در دیدار با اعضای رسته خدمات تعمیرات گازسوز اظهار کرد: بازار زنجیره به هم پیوسته‌ای است که پویایی و موفقیت آن مستلزم همکاری و همراهی همه اجزا است و در این میان اتحادیه‌های صنفی بر اساس نقش و وظایف خود از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در تبیین وظایف فعالان صنفی، اتحادیه‌ها را بخشی از نظام تصمیم سازی برشمرد و افزود: این نهاد با پایش مستقیم و مستمر عملکرد زیر مجموعه‌های خود علاوه بر حفظ شأن نظارتی، پیشگیری از تخلفات احتمالی، کنترل قیمت‌ها به سلامت و نظم بازار کمک می‌کند.

حسن پور گفت: اتحادیه‌ها وظیفه دو سویه؛ نظارت بر عملکرد، پاسخگویی به مطالبات و دفاع از حقوق اصناف را بر عهده دارند و در صورت بروز تخلف، کنشگران اصلی اقتصادی، باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات توسط واحدهای صنفی، ایفای نقش بیشتری کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین از آمادگی این مرجع برای تعامل گسترده برای اجرای بازرسی‌های مشترک، سرعت بخشی به رسیدگی‌ها، برپایی دوره‌های توجیهی ارشادی در جهت صیانت از حقوق شهروندان و انتظام بخشی هرچه بیشتر به بازار تاکید کرد.

در این دیدار اعضای رسته خدمات تعمیرات گاز سوز ضمن بیان دغدغه‌های صنفی، مشکلات خود را ارائه کردند.