مراسم رونمایی از کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای» نوشته فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی فردا دوشنبه ۲۳ مهرماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای» نوشته فاطمه ترکان، هدی صادق زادگان و سمانه مقصودی فردا دوشنبه ۲۳ مهر در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

بخش مهمی از مسائل مرتبط با هر تمدن با مساله زن گره خورده است؛ چرا که از یک سو مسئله انسانیت از آن تبعیت می‌کند و از سوی دیگر زن محور خانواده است و خانواده اساس فرهنگ و تمدن و تعالی جامعه و شرط ادامه حیات آن است. به طوری که بدون اصلاح زنان و خانواده نمی‌توان انتظار جامعه‌سازی و پس از آن تمدن‌سازی را داشت و البته در صورت اصلاح این دو، جامعه هم می‌تواند به خوبی اصلاح شود.

بنابراین بررسی ویژه مساله زن چه در تمدن سازی اسلامی و چه در تمدن سوزی غربی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و این مهم بر عهده خود بانوان است. زنان مؤمن انقلابی باید بتوانند الگوی زن را در ساحت نظر و عمل به طور کامل به عالمیان نشان دهند و برتری آن را اثبات کنند، و با این نمایش، مقدمه تمدن نوین را فراهم نمایند و زنان مظلوم جهان را از چنگال جاهلیت مدرن نجات دهند؛ چه آنها که آگاه به مظلومیت خود هستند و چه آنها که ناآگاهانه مورد ظلم واقع شده اند. در این راستا کتاب «راه سوم» که به دنبال تحلیل روشمند موضوع زن در بیانات مقام معظم رهبری بوده، برای تمامی افرادی که می‌خواهند در فرآیند شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گامی هرچند کوچک بردارند، می‌تواند راهگشا باشد.

فصل اول کتاب به چیستی و ابعاد مختلف مسئله زن می‌پردازد. در فصل دوم مسئله هویت زن به طور کلی، و ذیل آن مباحث: هویت فردی و مساله جنسیت، مسئله خانواده و نسبت آن با هویت خانوادگی زن و مشارکت اجتماعی زن بررسی می‌گردد. در فصل سوم مسئله حقوق و ظلم مورد بحث قرار گرفته و در فصل چهارم مسئله حجاب و عفاف و روابط زن و مرد مطرح گشته است. در هر یک از این موضوعات، مقایسه وضعیت در ایران و غرب، ترسیم وضعیت مطلوب و راهبردها و راهکارهای رسیدن از وضع موجود به مطلوب بررسی شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب «راه سوم؛ الگوی مترقی زن در منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای» که توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل چاپ شده، با حضور حجت الاسلام علی ذوعلم و جمعی از اندیشمندان برگزار همراه است و در آن تقدیر و تشکر از بانوان جبهه مقاومت انجام می‌شود.

این‌برنامه فردا دوشنبه ۲۳ مهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.