رئیس پارلمان شبه‌جزیره کریمه تأکید کرد که ارتش روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین علیه کریمه، به‌شدت پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان شبه‌جزیره کریمه در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» تأکید کرد که اقدامات تحریک‌آمیز ارتش اوکراین علیه کریمه افزایش یافته و ارتش روسیه به این اقدامات پاسخ سختی خواهد داد.

وی دراین‌باره گفت: ارتش روسیه اخیراً نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مسلح اوکراین در رابطه با کریمه پاسخ سختی می‌دهد.

به گفته رئیس پارلمان کریمه «می‌توان در نتیجه چنین حملات قدرتمندی علیه تسلیحات و زیرساخت‌های دشمن، آن را از منابع لازم برای سازماندهی اقداماتی فجیع محروم کرد.»

شبه‌جزیره کریمه و سِواستوپول، پس از همه‌پرسی ۱۶ مارس ۲۰۱۴(۲۵ اسفند ۹۲) و با موافقت ۹۷ درصدی ساکنان، به طور رسمی به روسیه الحاق شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دو روز بعد یعنی ۱۸ مارس ۲۰۱۴، به همراه آکسیونوف، رئیس «جمهوری کریمه» و سایر مقامات، معاهده الحاق جمهوری کریمه و شهر سواستوپول به روسیه را امضا کردند. براساس این معاهده، تمام ساکنان کریمه، شهروند روسیه محسوب می‌شوند مگر آنکه نسبت به حفظ تابعیت اوکراینی اقدام کرده و درخواست دهند.

اوکراین و بسیاری از کشورهای غربی همچنان کریمه را جزو خاک اوکراین تلقی می‌کنند و الحاق کریمه به روسیه را غیرقانونی می‌دانند.