بیرجند- امروز در حوزه انتظامی و حوادث خراسان جنوبی چند اتفاق مهم قابل توجه بود که از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۲۲ مهرماه در حوزه انتظامی و حوادث خراسان جنوبی چند اتفاق مهم قابل توجه بود که نشان از تلاش مستمر مأموران نیروی انتظامی در مبارزه با مجرمان و از بین برندگان امنیت عمومی جامعه است.

کشف ۴ هزار و ۲۰۶ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز

در خبر اول سرهنگ حسین عرب فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۴ هزار و ۲۰۶ قطعه مرغ زنده و فاقد مجوز بهداشت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: از مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیون و یک دستگاه نیسان که از سمت سربیشه به نهبندان در حرکت بود مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۴ هزار و ۲۰۶ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشت کشف کردند که ارزش ریالی محموله کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵ میلیارد ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: در این رابطه ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق طیور، یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی پلیس در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با نیروی انتظامی ضروری است.

کشف ۳۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق

وی همچنین از کشف ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه اتوبوس اسکانیا و یک دستگاه تویوتا مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها، ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند

همچنین در مرکز خراسان جنوبی حافظان امنیت با سارقان پنجه در پنجه شدند و انهدام باند سارقان و کشف ۲۰ فقره سرقت در بیرجند صورت گرفت.

دستگیری سارقان قطعات خودرو در بیرجند

سرهنگ احمدرضا کارگر فرمانده انتظامی بیرجند نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ۳ نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مأموران پلیس با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده ۵ نفر مالخر را شناسایی و دستگیر کردند؛ تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ کارگر به مردم توصیه کرد: خودروهای خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیا و اموال قیمتی و وجه نقد در وسایل نقلیه خودداری نمایند.