در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، نیروگاه های شرکت تولید نیروی برق تهران، ۲.۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق تهران، ۲.۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش تولید انرژی داشته اند.

یعقوب روحی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران اظهار داشت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳، در مجموع با تولید بیش از سه میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون کیلو وات ساعت انرژی، افزایش ۲.۵ درصدی تولید در نیروگاه‌های زیر مجموعه این شرکت را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته شاهد بودیم.

روحی افزود: واحدهای تولید انرژی به رغم قدیمی بودن بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات پیشگیرانه و دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای عبور موفق از تابستان سال ۱۴۰۳ داشتند. ایشان عنوان کرد: افزایش نیاز مصرف و ناترازی میان بخش تولید و تقاضای برق و اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در سال جاری عامل تأثیرگذاری برای تراز کردن تولید و تقاضا و عبور موفق از پیک تابستان بود. ایشان با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه نیروگاه ری گفت: طی امسال و سال آینده واحدهای جدید در نیروگاه ری نصب و راه اندازی می‌شوند و افزایش توان تولید را در این نیروگاه شاهد خواهیم بود. راندمان این نیروگاه در حال حاضر ۲۳ درصد می‌باشد و با بهسازی و نصب واحدهای جدید، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.