رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی پیگیری خواهد شد که سرمربی یونانی تیم ملی در ایران نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور بعد از یک هفته تاخیر از پنجشنبه گذشته آغاز شد. این رقابت ها تا زمان برگزاری دیدارهای تیم ملی بسکتبال در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا پیگیری خواهد شد این در حالی است که «سوتیریس مانولوپولوس» سرمربی یونانی تیم ملی در ایران حضور ندارد.

البته این مربی اوایل مهر به ایران سفر کرد و قرار بود به صورت مستمر تا زمان تشکیل اردوهای تیم ملی برای حضور در انتخابی کاپ آسیا در کشورمان باشد و طی این مدت ضمن ارزیابی عملکرد بازیکنان در لیگ برتر، اقدامات لازم برای تشکیل اردوی تیم ملی را هم انجام دهد اما برخی مسائل سیاسی منجر به ترک ایران توسط وی شد.

بدین ترتیب دیدارهای هفته نخست لیگ برتر بسکتبال در غیاب این مربی برگزار شد. دیدارهای هفته دوم و هفته های بعد از آن نیز بدون حضور سرمربی تیم ملی برگزار خواهد شد.

البته فدراسیون بسکتبال در تلاش برای اخذ ویزا و مهیا کردن دوباره شرایط جهت بازگشت این مربی به کشورمان است اما زمان آن اصلا مشخص نیست.

تیم ملی بسکتبال ایران تابستان سال آینده باید در رقابت های ۲۰۲۵ کاپ آسیا به میزبانی عربستان شرکت کند. پنجره های انتخابی این رقابت ها که از اسفند سال گذشته آغاز شد، آذر با برگزاری دیدارهای پنجره دوم پیگیری می شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E انتخابی کاپ آسیا با قزاقستان، قطر و هند همگروه است. ملی پوشان ایران اسفند سال گذشته در دیدارهایی که به میزبانی تهران و دهلی نو برگزار شد به ترتیب برابر قطر و هند به برتری دست یافتند.

در چارچوب پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، تیم ملی بسکتبال ۲ آذر در تهران به مصاف قزاقستان می رود و ۵ آذر نیز در دوحه با تیم ملی قطر دیدار می کند.

رقابت های انتخابی کاپ آسیا اسفند با برگزاری دیدارهای پنجره سوم پیگیری می شود. در قالب این پنجره، تیم ملی بسکتبال ایران ۳ اسفند در تهران با هند رقابت می کند سپس آماده دیدار برگشت با قزاقستان می شود که ۶ اسفند در آستانه برگزار خواهد شد.