رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم بازدید فراجا از مشاورین املاک برای اجرای هر چه بهتر قانون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا با حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در محل ساختمان مرکزی این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بابایی در این دیدار با اشاره به شروع فعالیت مشاورین املاک در سامانه کاتب گفت: راه اندازی این سامانه یکی از اقدامات مهم در ساماندهی به فرآیند معاملات در کشور بود.

وی تصریح کرد: سامانه کاتب که بر اساس قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول راه‌اندازی شده است زمینه ایجاد وحدت رویه و نظارت و ساماندهی بر فعالیت و عملکرد مشاورین املاک را در چارچوب قانون فراهم کرده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر قانون انتظار داریم اهرم نظارتی و بازدید از مشاورین املاک که حدود ۱۷۰ هزار واحد را شامل می‌شود از سوی فراجا اعمال شود تا کارها در بستر قانونی پیش رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه الکترونیکی سازی فرآیندها گفت: اخیراً سه فرآیند پلمپ الکترونیکی دفاتر، سامانه تعیین هوشمند نام و صدور سند الکترونیکی برای افراد حقوقی در حوزه ثبت شرکت‌ها و مؤسسات تجاری به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اقدام دیگر سازمان ثبت در شناسایی شرکت‌های سوری و غیر فعال و تعلیق شناسه آنان تا تعیین تکلیف خبر داد و گفت: تمام خدمات سازمان ثبت بر اساس تاکید ریاست قوه بر اساس ارائه خدمت آسان، ارزان و بی منت برای مردم است و هم افزایی سایر ارگان‌ها و نهادها می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند.

بابایی افزود: انشاالله بتوانیم فراتر از سامانه‌ها و کاتب همکاری‌های خود را گسترش دهیم. حتی در موضوع ثبت شرکت‌ها، نظارت بر شرکت‌ها، شناسایی شرکت‌های سوری، بازدید از دفاتر شرکت‌ها و ایجاد شفافیت در اجاره اماکن تجاری، می‌توانیم همکاری داشته باشیم. انشاالله در آینده نزدیک تفاهم نامه‌ای در این خصوص تنظیم شود.

اقدامات سازمان ثبت موجب کاهش تخلفات و جرایم است

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش سازمان ثبت در جهت کاهش تخلفات و جرایم در حوزه املاک گفت: سامانه کاتب و اتصال مشاورین املاک در آن از جمله مسائلی است که به حوزه کاری ما ارتباط دارد. این سامانه به اذعان خود اتحادیه مشاوران، بسیار پویا و کار با آن راحت و کاملاً گویا است.

سردار نوروزی افزود: ما در سراسر کشور پلیس نظارت بر اماکن را داریم و در بحث هوشمند سازی ارائه خدمات به مردم به درگاه ملی وصل هستیم و هم اکنون در سراسر کشور اخذ تاییدیه صلاحیت فردی، انتظامی و فنی برای کسب و کارهای مجازی را بدون حضور فیزیکی افراد پیش می‌بریم؛ لذا برای اجرای این طرح و سوق دادن مشاورین املاک می‌توانیم کمک قابل توجهی داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با اهدا لوحی از زحمات سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا تقدیر کرد.