زنجان-رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه‌وشهرسازی استان زنجان، گفت: ۴۱ درصد از متقاضیان زنجانی موفق به اخذ وام ودیعه مسکن شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد کردلو گفت: ۲۴ هزار و ۵۲ نفر از متقاضیان در استان برای دریافت ودیعه مسکن به بانک معرفی شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۹۲۳ نفر معادل ۴۱ درصد از ثبت نام کنندگان این وام را به مبلغ بیش از هفت هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال، دریافت کردند.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته بیش از ۳۴ هزار و ۶۱۸ زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد درخواست پنج هزار و ۸۰۰ نفر رد شد.

کردلو به تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان اشاره کرد و اظهار داشت: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان به حداکثر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله افزایش یافته است و مستاجرینی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت تسهیلات بانکی مذکور هستند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه در خصوص پرداخت ودیعه مسکن در استان زنجان مشکل تخصیص اعتبار از سوی بانک‌ها وجود دارد، یادآور شد: تعداد زیاد متقاضیان و محدودیت اعتبار موجب تشکیل صف‌های شلوغ برای دریافت وام ودیعه مسکن در بانک‌های استان شده است که امیدوارم در پرداخت وام ودیعه تسریع شود.