شهرکرد-رییس شورای شهر شهرکرد گفت: برج‌های دو قلو از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و اکنون تعیین‌تکلیف نهایی این طرح مطالبه برخی از شهروندان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حیدری در سیصدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: براساس شرایط مزایده، ۵۰ درصد قیمت بُرج‌های دوقلو این شهر به‌صورت نقد و بقیه به‌طور قسطی در ۶ ماه «به‌طور اقساط ماهانه مساوی از زمان اعلام برنده» پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: ساخت طرح برج‌های دوقلو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های مدیریت شهری در مرکز چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و اکنون تعیین‌تکلیف نهایی این طرح مطالبه برخی از شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد یادآور شد: طرح برج دوقلوی شهرکرد در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار مترمربع در ۲۶ طبقه اجرایی شد، که واحدهای تجاری، خدماتی، درمانی، اداری، رفاهی و تفریحی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این پروژه بود.

وی افزود: طرح برج‌های دوقلو با هدف رونق شهر، رونق کسب و کار، شکل دادن به نمای زیبای شهری و نمادی از توسعه شهرکرد بنا نهاده شد.

حیدری گفت: اعضای این شورا با درخواست شهرداری برای دریافت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کارخانه بازیافت مرکز استان موافقت کردند که این تسهیلات با بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۲۳ درصد است که ۹ درصد سود آن را شهرداری و ۱۴ درصد را سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت می‌کند.

شهرداری شهرکرد با دریافت این مبلغ تسهیلات کارخانه بازیافت مرکز چهارمحال و بختیاری را تکمیل، تجهیز، استانداردسازی و راه‌اندازی می‌کند.

رییس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: روزانه ۱۵۰ تن زباله شامل ۱۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن سایر زباله‌ها در شهرکرد تولید و جمع‌آوری می‌شود و براساس کارهای مطالعاتی انجام شده ۲۰ درصد زباله‌های خانگی سطح شهر قابل بازیافت هستند.

حیدری همچنین به موافقت اعضای شورای اسلامی شهرکرد با نتیجه مناقصه و اعلام برنده مناقصه احداث تقاطع غیرهم‌سطح آیت‌الله کاشانی – آیت‌الله طالقانی اشاره و تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح به‌زودی آغاز و در مدت ۹ ماه با یک‌هزار و ۴۶۷ میلیارد و ۴۹۱ میلیون ریال اعتبار ساخته می‌شود.

وی گفت: در هفته گذشته جلسه با مالکان قریه شهرکرد برگزار و برای انتقال و اجرای عملیات خطوط لوله پساب به‌منظور آبیاری فضای‌سبز شهری مرکز چهارمحال و بختیاری توافق شد.

حیدری تاکید کرد: همچنین نشست هم‌اندیشی با مالکان زمین‌های ادامه بلوار آیت‌الله کاشانی شرقی شهرکرد با هدف اتصال این بلوار به کنارگذر شمالی مرکز چهارمحال و بختیاری برگزار و توافق‌هایی انجام شد.