قم- امام جمعه قم گفت: ظاهر بلایا و مصائب برای ما سهمگین هستند ولی اگر باطن آنان توسط خداوند برای ما آشکار شود، متوجه می‌شویم که خیرات و برکات‌ بسیاری برای ما به همراه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد قم اظهار کرد: ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم اسلام ایام الله هستند و سیره آنها موعظه و پندهایی برای ما همراه دارد که از آنها باید درس و عبرت بگیریم.

امام جمعه قم بیان کرد: سبک و سیره زندگی اهل بیت علیهم السلام بسیار عبرت آموز و پند آموز هستند و اینها عبرت و پندهایی برای ما دارند.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: ظاهر بلایا و مصائب برای ما سهمگین هستند ولی اگر باطن اینها توسط خداوند برای ما آشکار شود، متوجه می‌شویم که بسیار خیرات و برکاتی را برای ما به همراه دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به گفته امام حسن عسکری علیه السلام هر بلا و مصیبتی با نعمت‌های الهی احاطه شده است، بنابراین از حد و حدود خود خارج نشویم و حتی بالاترین مصیبت که مرگ و فقدان است را به منزله ازبین رفتن و نابودی ندانیم.

وی تصریح کرد: عملکرد و طرز رویه دستگاه‌ها و نهاد همچون سازمان استاندارد تأثیراتی بر روح انسان و جامعه می‌گذارد، به طوری که اگر عملکرد منفی باشد، موجب بی اعتمادی و عدم رضایت مردم می‌شود.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: رعایت استانداردها در زندگی به سلامت جسم و سلامت جسم به سلامت روح انسان کمک می‌کند به طوری که ارتباط نا گسستنی بین زندگی و استاندارد وجود دارد.

امام جمعه قم اذعان کرد: همانطور که رزق حلال در زندگی انسان مؤثر است، غذایی پاکیزه و حلال نیز آثار بسیاری برای انسان دارد ضمن اینکه باید استانداردهای شرعی را در خوراک، پوشاک، مسکن و سایر ابعاد زندگی خود رعایت شود.

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: استانداردهای کشور ایران باید با شریعت و دین تطابق داشته باشد و نباید از استانداردهای غربی تبعیت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عقل و شرع باید در کنار هم ملاک قرار گیرد و مدیران نیز خود را ملتزم به رعایت این استانداردها بدانند.