شهردار تهران گفت: برای گره‌گشایی از کار مردم باید دست به دست هم دهیم و سازمان بسیج باید پیشران تحول در خدمت‌رسانی به شهروندان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گردهمایی فرماندهان و مسئولین سازمان بسیج شهرداری با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله و جمعی از مدیران و مسئولین شهری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

در ابتدای این آئین شهردار تهران در بیان شرایط کنونی منطقه و جهان، گفت: در مسیر رسیدن به قُله هرچه جلوتر می‌رویم کار سخت‌تر می‌شود و این طبیعت روزگار است. دوران پیش از انقلاب مبارزه با دشمنان راحت‌تر بود، سختی‌های مبارزه برای دفاع از مردم در جنگ به اوج رسید. اما شرایط کنونی که در آن به سر می‌بریم نسبت به دوران جنگ تحمیلی هم سخت‌تر است. زیرا دفاع مقدس دوران جهاد اصغر بود و الان جهاد اکبر.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آن‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرمودند، توفیق انقلاب اسلامی مردم ایران تضمین شده است. اگر مسیری که انقلاب طی کرده است را مرور کنیم این یقین می‌رسیم که این انقلاب به پیروزی می‌رسد. جوانان نخواهند گذاشت بار انقلاب بر روی زمین بماند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم عسگر اولادی در آغاز نهضت اسلامی، گفت: سال‌ها قبل مرحوم عسگر اولادی تعریف می‌کرد وقتی سال ۴۱ به دیدار امام (ره) رفته بود تا به امام خبر دستگیری و محاکمه ایشان توسط رژیم ستم‌شاهی را برساند، امام به ایشان گفته بود: مسیر مبارزه همراه با سختی است و کسی اهل آن نیست در این مسیر قرار نگیرد.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر پیام تمدنی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در مسیر رسیدن به قُله روز به روز کار سخت‌تر خواهد شد. زیرا دشمن قدرت اسلام، مردم و رهبری دینی را فهم کرده به همین جهت حاضر است در هر عرصه‌ای به تقابل با ما بپردازد. اما با این وجود امروز دشمن در استیصال و ضعف مطلق است، به همین جهت دست به هر جنایتی می‌زند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره و تصریح کرد: دشمن در جنایات خود طی یک سال گذشته ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید اما موفق نشد به اهدافی که اعلام کرده بود، دست پیدا کند. در این مسیر بزرگانی چون شهید نصرالله را ما از دست دادیم، اگر چه این فقدان ثُلمه‌ای بر اسلام است، اما برکت خون شهید باعث رویش هزاران مبارز دیگر می‌شود. خون شهید اقتدارآور است.

وی به مأموریت‌های حساس سازمان بسیج برای ارتقای روند خدمت‌رسانی به مردم در شهرداری تهران اشاره و اظهار کرد: به تعبیر رهبر انقلاب بسیج یعنی آمادگی برای حضور در همه میدان‌هایی که در آن از انسان طلب کار می‌کنند. مبتنی بر این سند مأموریتی، آمادگی بسیجی‌ها باید بیشتر از قبل شده تا به سرعت تحولات بهتر بتوانیم شرایط را مدیریت کرده و نصاب خدمت‌رسانی به شهروندان را ارتقا دهیم.

شهردار تهران در خاتمه تأکید کرد: برای حل مشکلات شهروندان تهرانی باید دست به دست هم دهیم. گره‌گشایی از کار مردم نیازمند ایجاد تحول در مدیریت شهری است. مجموعه سازمان بسیج شهرداری تهران و کارکنان بسیجی شهرداری می‌توانند پیشرانی این تحول را بر عهده گیرند.