وزارت خارجه اسپانیا روز ملی این کشور را با انتشار ویدئویی که در آن پارکی در مسکو دیده می‌شود، به این روز ادای احترام کرد!

به گزارش خبگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه اسپانیا دیروز با انتشار ویدئویی در صفحات کاربری رسمی این نهاد، روز ملی اسپانیا را تکریم کرد. نکته‌ای که در این ویدئو توجه مخاطبان را به خود جلب کرده اما، آغاز ویدئوی با تصویری از «گورکی پارک» مسکو است!

در ضمیمه این پیام متنی با این مضمون آمده است: «اسپانیایی‌ها، یک اسپانیای متنوع، حامی و متعهد به پیشرفت را جشن می‌گیرند. کشوری که بدون فراموش کردن آنچه ما را متحد می‌سازد، به آینده می‌نگرد. با هم به رشد و پیشرفت ادامه می‌دهیم.»

تا اینجای پیام تبریک روز ملی اسپانیا مشکلی ندارد اما نکته از نقطه آغاز ویدئوی منتشر شده به همراه این متن شروع می‌شود؛ جایی که اهالی مسکو از دروازه‌های «گورکی پارک» عبور می‌کنند و آسمان‌خراش‌های پایتخت روسیه در پس‌زمینه‌ای با غروب آفتاب، قابل رویت است. در زیرنویس این فیلم هم نوشته شده است: «یک کشور معنای زیادی دارد. راهی برای ارتباط با جهانی با انبوه انسان‌ها»!

کاربران فضای مجازی بلافاصله به اشتباه موجود در ویدئو پی بردند. یکی از کاربران در «ایکس» نوشت: اسپانیا آنقدر متنوع است که ویدئو با غروب مسکو شروع می‌شود!

دیگری نوشت: همانطور که می‌بینیم، حتی وزارت خارجه هم به روابط فوق‌العاده اسپانیا و روسیه اذعان دارد؛ آنها تقریباً یک کشور واحد هستند.

مارایا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به این ویدئو واکنش نشان داد و گفت: سرانجام همه متوجه شده‌اند که اصطلاح «شرم نیابتی» به چه معناست.

وزارت خارجه اسپانیا تاکنون دراین‌باره توضیحی نداده و این ویدئو همچنان در صفحات کاربری این نهاد موجود است. مادرید از جمله پایتخت‌های اروپایی است که از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ همگام با واشنگتن همواره حمایت خود را از این کشور اعلام و عملیات نظامی روسیه در کی‌یف را محکوم و اقدام به تحریم مسکو کرده است. مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع این کشور که به‌تازگی در نشست «گروه تماس دفاع از اوکراین» در آلمان شرکت کرده بود، از تامین یک سری کامل باتری سامانه پدافند هوایی «هاوک» برای اوکراین خبر داد.