ساری- قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم ایجاد نهضت تربیت امام جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت: در ۶۵ هزار مدرسه نماز جماعت اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد زرهانی در اجلاس نماز مازندران با شعار نسل نو و رسالت ما در ساری با بیان اینکه دنبال احیای تفکر دینی و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی هستیم، افزود: این در حالی که در دنیای معاصر پدیده جهانی‌سازی روبرو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید رسالت خود را نسبت به اقامه نماز و نمازخوان شدن دانش آموزان انجام دهیم، تصریح کرد: عالم دین باید با نسل نو ارتباط برقرار کند حوزه‌های علمیه نیز به تربیت امام جماعت مدارس توجه کند.

وی بر لزوم اه‌اندازی و ایجاد نهضت تربیت امام جماعت مدارس در کشور تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها برای ترویج نماز بین فرزندانشان دغدغه داشته باشند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از فعالیت ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور خبر داد و گفت فقط ۲۰ هزار امام جماعت در این مدارس فعال هستند.

وی با بیان اینکه در ۶۵ هزار مدرسه نماز جماعت برپا می‌شود، نهضت تربیت امام جماعت مدارس در کشور را ضروری دانست و گفت: باید راه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز را بررسی و تبیین کنیم.

زرهانی همچنین خواستار بررسی دلایل نماز گریزی دانش آموزان و رفع این معضل شد.