بندرعباس- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کمک و پشتیبان امام مسجد هستند، گفت: مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی در همه سطوح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار با دبیر و برخی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، مساجد را مرکز ثقل برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: شبکه امامت که از ولی فقیه آغاز می‌شود و به امام مسجد می‌رسد باید به صورت منسجم برنامه‌های فرهنگی را پیش ببرد و سایر نهادها موظف به حمایت از این شبکه است.

وی، با اشاره به مطالبه مقام معظم‌رهبری (حفظه‌الله)، در خصوص تقویت و حمایت از شبکه امامت، عنوان کرد: لایه‌های میانی نقش مهمی در شبکه امامت بر عهده دارند و اکنون در حال ساماندهی و تقویت شبکه امامت مساجد سراسر هرمزگان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، امام جماعت مسجد را رئیس هیأت امنای مسجد دانست و تصریح کرد: اعضای هیأت امنا به پیشنهاد امام مسجد منصوب می‌شود و دایره فعالیت آن نیز محله‌ای که مسجد آن را پوشش می‌دهد خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به سطح‌بندی ائمه جماعت مساجد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بازوهای اصلی تحرک مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که می‌توانند به عنوان پشتیبان و همراهی کننده امام جماعت مسجد فعالیت‌های اثربخشی به مردم محله و منطقه ارائه کنند.

وی، با ذکر این نکته که اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مطرح کرد: به صورت جدی به تقویت کانون‌های مساجد اعتقاد دارم چراکه در صورت موفقیت این کانون‌ها، انتظارات مد نظر از مساجد برآورده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که امام مسجد تنها به عنوان پیش‌نماز محسوب نمی‌شود، بیان کرد: امام مسجد علاوه بر اینکه، پیش‌نماز مسجد است، امام محله نیز محسوب می‌شود و باید بتواند برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در سطح محلات اجرا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم تقویت شبکه مسجد محوری، گفت: بهترین شبکه‌ای که می‌توان پشتوانه نرم‌افزاری امام مسجد باشد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است به همین جهت این کانون‌ها باید در برخی از زمینه‌ها ارتقا پیدا کند.