شاهرود- رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان از تولید کنسانتره از انگور تولیدی باغداران شاهرودی خبر داد و گفت: کارخانه کنسانتره شاهرود هر کیلوگرم انگور را ۱۳ هزارو ۵۰۰ تومان خریداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قاسمی در بازدید ظهر یکشنبه خود از کارخانه کنسانتره شاهرود در جمع خبرنگاران بیان کرد: خرید انگور از باغداران شاهرودی پیرو تفاهم بین نماینده بهره‌برداران و مدیریت کارخانه در حال انجام است.

وی افزود: جلسه بررسی نحوه قیمت‌گذاری انگور صنعتی در شهرستان شاهرود با هدف حمایت از تولیدکنندگان انگور شهرستان و به‌منظور ساماندهی وضعیت خرید محصول انگور درجه ۳ و پایین‌تر از تولیدکنندگان بدون حضور واسطه‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در جلسه مقرر شد تا قیمت انگور تحویلی به شرکت کنسانتره در سال ۱۴۰۳، بر مبنای هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و وجه آن نیز حداکثر ظرف ۲ ماه به کشاورز پرداخت شود.

قاسمی با بیان اینکه خرید انگور از کشاورزان شاهرودی نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافت، تاکید کرد: از زمان ابتدای اجرای این طرح تا تاریخ ۲۱ مهرماه حدود یکهزار و ۱۵۰ تن محصول انگورکاران شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴ درصد افزایش داشته است