گرگان-دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان گفت: با توجه به اینکه گندم این استان بالاترین گلوتن را دارد انتظار است خرید تضمینی گندم در گلستان بر اساس کیفیت محصول تعریف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر یوسفی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی گلستان اظهار کرد: درآمد سرانه مردم استان گلستان کمتر از ۵۰ درصد متوسط درآمد سرانه کشور است.

وی افزود: امروز منطقه آزاد اینچه برون با تلاش همه به ثمر نشست اما برخی دستگاه‌ها به قانون تمکین نمی‌کنند. سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری است اما دعوای بین دستگاه‌های دولتی مانع بزرگی برای ادامه کار منطقه آزاد و سرمایه گذاری شده است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: مرز اینچه برون امن ترین مرز کشور است و امکان برقراری ارتباط اقتصادی را از چین، روسیه و کشورهای cis با اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی و دینی بسیاری با کشورهای cis داریم، افزود: باید امکانات زیرساختی از جمله تجهیزات تخلیه، بارگیری و انبار در این مرز تقویت شود تا بتوانیم نیازهای کشور را از این مرز وارد و محصولات را به راحتی صادر کنیم.

یوسفی راه اندازی بازارچه مشترک مرزی را امری بسیار ضروری در این منطقه دانست و اظهار کرد: راه اندازی این بازارچه هم می‌تواند موجب افزایش درآمد مرزنشینان شود و هم می‌تواند امنیت مرز را تضمین کند.

وی یادآور شد: از دیگر موضوعاتی که انتظار است به آن توجه شود بحث تنش‌های آبی است که هر روز در استان تشدید می‌شود به طوری که اثرات آن در بخش کشاورزی، صنعت، حوزه اجتماعی و سیاسی کاملاً محسوس است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان گلستان با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از تولید کنندگان مهم گندم در کشور است، گفت: از ۷۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ۳۷۰ هزار هکتار زیر کشت گندم می‌رود و گندم این استان بالاترین گلوتن را در کشور دارد و انتظار می‌رود خرید تضمینی گندم در گلستان بر اساس کیفیت محصول تعریف شود که تأثیر بسیار زیادی در تولید محصول با کیفیت و درآمد کشاورزان خواهد داشت.