تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

بندرعباس-با عدم اقناع بیش از ۴ نفر از اعضای شورای شهر بندرعباس از پاسخ‌های شهردار بندرعباس طبق ماده ۸۳ قانون شوراها استیضاح شهردار بندرعباس به جریان خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر یکشنبه نشست علنی طرح سوال از مهدی نوبانی در شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد و شهردار بندرعباس به بیش از ۱۰ سوال پاسخ داده و جلسه را ترک کرد.

این نشست که به صف آرایی و تنش بین موافقان و مخالفان شهردار بندرعباس تبدیل شده بود در نهایت با عدم اقناع جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس روبرو شد.

حجت الاسلام احمد عامری، احمد کناری نژاد، اسماعیل بواشه، اسماعیل رئیسی و حسن سالاری هر کدام در نطق‌هایی جداگانه اعتراض خود را نسبت به ترک جلسه توسط شهردار اعلام کرده و از قانع نشدنشان نسبت به پاسخ‌های شهردار خبر دادند.

در ماده ۸۳ قانون شوراها آمده است؛ چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورای اسلامی شهر موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت رعایت نکردن مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورای اسلامی شهر سوال را به صورت کتبی به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورای اسلامی شهر و پاسخ به سوالات است.

چنانچه شهردار از حضور خودداری کند یا پاسخ وی قانع‌کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری موضوع مجدد به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک‌سوم اعضای شورای اسلامی شهر رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله میان ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورای اسلامی شهر تعیین خواهد شد، حداکثر ۱۰ روز خواهد بود.