همدان ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از پیگیری‌های متعدد خرید نخستین دستگاه پت اسکن برای استان همدان قطعی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به خرید پت‌اسکن اظهار کرد: با پیش بینی فضای فیزیکی مناسب مطابق با آخرین استانداردها در مرکز جامع سرطان، دستگاه پت اسکن در این مرکز مستقر و چرخه تشخیص ودرمان سرطان در استان تکمیل خواهد شد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی پیرامون تکمیل چرخه تشخیص و درمان سرطان در استان اظهار داشت: با پیگیری‌های متعدد دکتر مجذوبی ریاست دانشگاه، معاونت‌های درمان و توسعه، تفاهم نامه خرید دستگاه پت اسکن(PET Scan) با هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت امضا و باتامین اعتبار و واریز پیش پرداخت خرید این دستگاه برای استان همدان قطعی شد.

رئیس دانشگاه افزود: با ورود این دستگاه در آینده نزدیک شاهد تحول در ارائه خدمات به بیماران سرطانی با تعرفه دولتی در استان خواهیم بود

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پیش بینی فضای فیزیکی مناسب مطابق با آخرین استانداردها در مرکز جامع سرطان، دستگاه پت اسکن در این مرکز نصب وراه اندازی خواهد شد.

مجذوبی ادامه داد: پس از راه‌اندازی رادیوتراپی مرکز جامع سرطان که خدمات رایگان تشخیصی به بیماران ارائه می‌کند، عزم جدی دانشگاه در خرید دستگاه پت‌اسکن و تأمین تجهیزات درمانی محقق شد و با خرید این دستگاه دغدغه‌های تشخیص و درمان بیماران سرطانی در استان مرتفع شده و از خروج بیماران به خارج از استان ممانعت می‌شود.