گرگان-استاندار گلستان گفت: استان گلستان یک الگوی کاملی از وحدت و نیازمند معرفی به جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر یکشنبه در کمیسیون فرق و مذاهب اسلامی اظهار کرد: زندگی مسالمت‌آمیز و وحدت بیش از ۱۷ قوم در استان گلستان نشان دهنده آن است که گلستان الگوی وحدت جامعه اسلامی است.

وی افزود: برای نخستین بار رئیس‌جمهور کشور در بین مردم اهل‌تسنن مراوه‌تپه حضور یافت که این نشان از نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق اهل‌تسنن دارد.

استاندار گلستان گفت: نقش بی‌بدیل آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در انسجام‌بخشی، تقویت، پایه‌گذاری و تلاش مستمر ایشان در سرزمین برادری الگویی مناسب برای همه است.

زنگانه از اهمیت نقش علما در سرزمین برادری خبر داد و گفت: نماینده ولی‌فقیه در گلستان به‌عنوان یک الگوی تقریبی برای جهان اسلام است ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت وحدت در گلستان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان یک الگوی کاملی از وحدت و نیازمند معرفی به جهان اسلام است.

استاندار گلستان با اشاره به انتصابات در دولت سیزدهم گفت: ۲۶۰ نفر از مدیران استانی و شهرستانی برادران اهل‌تسنن هستند که این نشان از نگاه ویژه ما به برادران خود است که در کشور بی‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به اعتبارات هزینه شده در مناطق اهل‌تسنن کرد و گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و اقتصادی از شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۳ در این مناطق هزینه شده است.