بوشهر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از اجرای طرح مشترک سلامت دهان و دندان برای کودکان ۶ تا ۱۴ سال تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویشدوست یعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه پوسیدگی دندان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین کودکان زیر ۱۴ سال است، این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت دهان و دندان کودکان ۶ تا ۱۴ سال تحت حمایت کمیته امداد و کمک به خانواده‌ها در تأمین هزینه‌های درمان دندانپزشکی اجرا می‌شود و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح، ۱۴۰ مددجوی ۶ تا ۱۴ سال دارای بیمه روستایی در بخش‌های شش گانه شهرستان با معرفی‌نامه از کمیته امداد به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مراجعه و پس از انجام معاینات دقیق دهان و دندان درصورتی‌که نیاز به عکس رادیوگرافی داشته باشند به مرکز رادیولوژی طرف قرارداد با کمیته امداد معرفی می‌شوند و این خدمت را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.

خویشدوست تصریح کرد: درمان سطح دو دندانپزشکی که شامل (کشیدن، ترمیم، پالپوتومی، جرم‌گیری، فیشورسیلانت) است که توسط دندان‌پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت به آن‌ها ارائه می‌شود و درصورتی‌که نیاز به عصب‌کشی داشته باشند به مطب‌های خصوصی دندانپزشکی طرف قرارداد با کمیته امداد معرفی و این خدمت را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند.