ارومیه- رییس اداره تولید و پرورش شیلات آذربایجان غربی از رهاسازی ۱۰ میلیون انواع قطعه بچه ماهی گرمابی در ۱۳۰ منبع آبی شمال غرب کشور خبر داد.

هومن شفیع پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی از انواع کپور ماهیان در این مرکز تکثیر و پرورش یافته است، افزود: این تعداد بچه ماهیان بعد از تکثیر و پرورش و تولید در ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور رها سازی می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تولید بچه ماهی، اظهار کرد: کار رهاسازی این بچه ماهی‌ها با هدف بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی در این منابع از امروز آغاز شد.

شفیع پور خاطر نشان کرد: این بچه ماهی‌ها در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تنها مرکز تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان در شمال غرب کشور تکثیر یافته‌اند که کار تکثیر و پرورش بچه ماهیان ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و ۵ استان کشور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ تعاونی و هفت گروه صید و صیادی در استان افزود: دریاچه‌های پشت سد ارس، سد شهید کاظمی بوکان، سد قیقاج، حسنلوی نقده، دریک سلماس، سنجاق مهاباد و سایر منابع آبی غیر شرب محل‌های عمده فعالیت‌های صیادان محسوب می‌شود.

شفیع پور با بیان اینکه ۴۳۰ مزرعه پرورش ماهی در استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن ماهی انواع آبزیان در استان تولید می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد توسعه پایدار شیلات و افزایش تولید آبزیان در استان خواهیم بود.