همدان ـ معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: در پیگیری سهمیه پنل خورشیدی عشایر کوتاهی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان بعد از ظهر روز یکشنبه با اشاره به جذب ۹۵ درصدی تسهیلات عشایر همدان اظهار کرد: حدود ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر همدان پرداخت شده است و تا پایان سال با همکاری بانک‌ها باید سایر پرونده‌های درخواست تسهیلات عشایر تعیین تکلیف شوند.

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه فرمانداری همدان با انتقاد از نحوه پیگیری دریافت سهمیه پنل خورشیدی عشایر گفت: تاکنون ۵۰۰ پنل خورشیدی با قیمت دولتی توزیع شده است که در جذب سهمیه عشایر همدان کوتاهی شده است و شرکت برق، شرکت توانیر و امورعشایری باید سهمیه همدان را جذب کنند، با توجه به اینکه شاهد افزایش چند برابری قیمت پنل‌های خورشیدی در یکسال اخیر بودیم.

وی گفت: محیط زیست و منابع طبیعی در اجرای طرح‌های عشایری بالاخص در روستاها و مناطق حفاظت شده همکاری کنند و اداره راهداری، راه‌های عشایری را بهسازی کنند.

این مقام مسئول افزود: عشایر جامعه تولید کننده، پرتلاش و کم توقع است که ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و همه دستگاه‌ها موظف هستند نسبت به خدمت رسانی به عشایر تلاش کنند.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: راه اندازی سیاه چادرهای عشایری از سال قبل در همدان افزایش پیدا کرد که کمک بزرگی به معرفی دستاوردهای عشایر و تقویت حوزه گردشگری است.