سایت فیفا رکورد تیم‌های آسیایی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد که تیم ملی ایران به یک رکورد خاص دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز سه شنبه ۲۴ مهر در ورزشگاه راشد شهر دبی از تیم ملی قطر میزبانی خواهد کرد و این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

در همین حال سایت فیفا رکوردهای تیم‌های آسیایی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد که به شرح زیر است.

یکی از نکات جالب توجه در این آمار، عملکرد «ایمن حسین»، مهاجم تیم ملی عراق است که تنها گل پیروزی تیمش را در برابر فلسطین به ثمر رساند. این گل، سی‌امین گل حسین در تاریخ بازی‌های ملی‌اش با عراق بود و او به عنوان گلزن‌ترین بازیکن در نسل فعلی این تیم شناخته می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل در مقابل ازبکستان، رکورد بی‌نظیری را ثبت کرد و تعداد بازی‌های خود را بدون شکست در انتخابی‌های جام جهانی به ۲۲ مسابقه رساند.

تیم ملی ژاپن نیز موفق به ثبت یک رکورد منحصر به فرد شد و در ۹ بازی ابتدایی خود در این مرحله از رقابت‌ها، موفق به زدن ۳۸ گل و دریافت هیچ گلی نشد.

تیم ملی کره جنوبی با پیروزی دو بر صفر مقابل اردن، تنها ۶ گل در ۲۸ بازی انتخابی خود دریافت کرده و در مرحله سوم فقط یک گل تا پایان هفته سوم دریافت کرده است.