اهواز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به منظور عملی کردن چرخه حمل‌ونقل در استان، رشته حمل و نقل برای اولین بار در اهواز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جولانژاد ظهر امروز یکشنبه در آئین راه‌اندازی رشته تحصیلی حمل‌ونقل در هنرستان فنی‌وحرفه‌ای خوارزمی اهواز اظهار کرد: استان خوزستان به واسطه حمل سالیانه افزون بر ۴۶ میلیون تن کالا و حمل‌ونقل و جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون مسافر از قطب‌های حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: خوزستان در حوزه حمل و نقل کالا صاحب رتبه دوم کشور و در حوزه حمل‌ونقل مسافر دارای رتبه ششم کشور است از این رو خوزستان با چنین ظرفیتی که به خاطر وجود صنایع متعدد ایجاد شده است، نیازمند راه‌‎اندازی رشته‌های تخصصی در حوزه حمل‌ونقل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در همین راستا با تلاش‌های همکارانم در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، به منظور عملی کردن چرخه حمل‌ونقل در استان، این رشته برای اولین بار در هنرستان خوارزمی اهواز راه‌اندازی شد تا بسترهای لازم برای اشتغال و درآمدزایی برای دانش آموختگان هنرستان‌ها هموار شود.