کرمانشاه- معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به راهکارهای کنترل ترافیکی در کرمانشاه، گفت: شهرداری دوربین‌های کنترل ترافیک را نصب و راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب نجفی بعد از ظهر امروز یک‌شنبه در نشست شورای ترافیک استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حل مشکلات ترافیکی در شهر کرمانشاه نیازمند عزم جدی تمام دستگاه‌های مربوطه است.

وی افزود: نادیده گرفتن و تأخیر در اجرای مصوبات شورای ترافیک استان کرمانشاه از هیچیک از مسئولان قابل پذیرش نیست و برنامه‌های مصوب شده باید توسط دستگاه‌های ذی ربط اجرا شود و نباید به دلیل مشکلات اعتباری هیچ پروژه‌ای متوقف شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: دستگاه‌های متولی ترافیک باید با بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی در پیشبرد امور برای مدیریت شهر کمک کنند و نباید منتظر اعتبارات دولتی ماند زیرا بر اساس برنامه هفتم توسعه تصدی‌گری دولت باید روز به روز کمتر شود.

نجفی با بیان اینکه مدیریت ترافیک در شهر کرمانشاه برازنده این کلانشهر نیست، بیان کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مشکلات ترافیک شهری را کاهش دهند و قطعاً حرکت در مسیر هوشمندسازی، مشکلات ترافیکی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای ترافیک مقرر بود شهرداری کرمانشاه نسبت به نصب و راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک هوشمند به تعداد ۱۸۱ عدد اقدام کند اما تاکنون هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه در فاز نخست راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ترافیک هوشمند باید ۴۷ دستگاه دوربین را با اعتبار ۷۱ میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نصب کند که سهم شهرداری ۱۷ میلیارد تومان است.

نجفی با بیان اینکه طرح جامعه شهر کرمانشاه در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: معاونت ترافیک شهرداری کرمانشاه با همکاری راه و شهرسازی نظرات کارشناسی را برای مدیریت و بهبود ترافیک این شهر احصا و به معاونت عمرانی اعلام کند.

وی با بیان اینکه شهرداری از دستگاه‌های اجرایی طلب دارد، اضافه کرد: شهرداری باید با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و از طریق راه‌های قانونی طلب خود را وصول کند اما اخذ وجه از مردم قبل از کمیسیون ماده ۱۰۰، ماده پنج و قرار دادن نیوجرسی مقابل مغازه‌ها و منازل مسکونی ممنوع است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر کرمانشاه پس از ۲۳ سال در انجام است و می‌تواند مشکلات شهرداری و مردم را تا حد بسیار زیادی جبران کند.