ارومیه-استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت احیای معادن راکد،گفت: تعیین تکلیف معادن راکد استان مورد توجه قرار گرفته و این معادن به افراد با اهلیت فنی و مالی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه شورای معادن استان، با بیان اینکه تعیین تکلیف معادن راکد باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد، افزود: بازه زمانی برای مزایده معادن تعیین شده و واگذاری معادن از طریق مراحل قانونی به افراد دارای اهلیت مالی و فنی واگذار شود تا این معادن به چرخه تولید بازگردند.

وی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای کامل مطالعات ژئوفیزیکی هوایی معادن جنوب استان در گفتگوی تلفنی با رئیس سازمان زمین شناسایی کشور، خواستار رفع موانع موجود در اجرای این طرح و تسریع در اجرای این مطالعات در راستای شناسایی پهنه‌های معدنی در جنوب استان شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه توسعه حوزه معدن به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان ضروری است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در مناطقی که بیشترین معادن را در استان دارند تأمین شود.

معتمدیان همچنین تاکید کرد: توسعه اکتشافات و استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی در آذربایجان‌غربی و ایجاد واحدهای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی، از برنامه‌های مهم استان در حوزه معادن است.

وی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات حوزه معادن استان، افزود: در جلسات بعدی، نماینده‌ای از معدن داران در جلسات شورای معادن دعوت شده تا مشکلات موجود در حوزه معادن استان بررسی و راهکارهای لازم برای حل این مشکلات ارائه شود.