کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: فعالیت های فرهنگی باید در جامعه نمود و اثرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در یکصد و سی و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه بعد از ظهر یکشنبه با حضور محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری، حجت الاسلام وحید احمدی نماینده صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، اظهار کرد: در دیداری که به منظور برگزاری اجلاسیه شهدای کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) داشتیم، ایشان کارها و اقدامات صورت گرفته را خوب ارزیابی کردند اما بر خروجی کار و اثرگذاری آن بر نسل جوان و نوجوان تاکید داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خطاب به مسئولان استان و دست‌اندرکاران اجلاسیه ملی ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، فرمودند: «برگزاری این کنگره‌ها باید بتواند جوان امروز را به نقطه‌ای برساند که مانند جوان دوران دفاع مقدس بیندیشد، احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شود.»

حجت الاسلام غفوری، با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، با تمرکز بر بُعد نرم افزاری، ابراز کرد: مهم‌ترین علت عدم توفیق در برخی از کارهای فرهنگی این است که کمتر به خروجی آن و تأثیری که بر کف جامعه دارد؛ فکر می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب توفیقات بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌ها داشته‌ایم اما نباید فراموش کرد؛ ساخت فرهنگسراها و ساختمان‌های متعدد هیچ تأثیری روی قلب، فکر و اعتقادات جوانان ندارد بلکه بسیاری اوقات نتیجه عکس هم دارد.

امام جمعه کرمانشاه، گفت: مسئله‌ای که همه باید به آن فکر می‌کردیم اما در کشاکش‌های مادی از آن غافل شدیم، مسئله انسان سازی بود.

وی عنوان کرد: هدف اصلی و کار مهم ما در عرصه فرهنگی، ساخت انسان‌های مؤمن، متدین، انقلابی مسئولیت پذیر و بصیر است.

حجت الاسلام غفوری، بیان کرد: انسان سازی مدل خاص خود و ملزومات خود را دارد و در گرو ظواهر نیست بلکه احساس مسئولیت، دغدغه‌مندی و کار دلی و اعتقادی را می‌طلبد.