همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهم‌ترین موضوع و چالش همدان تعیین تکلیف طرح جامع شهری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صوفی ظهر یکشنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طرح جامع شهری اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ زمانی که شهردار همدان بودم این طرح را آماده و تحویل دادیم اما بروید سوال کنید چرا آقایان نگذاشتند بعد از ما این طرح مصوب شد.

وی افزود: امروز این آقایان باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند که باعث شدند ناترازی مسکن و در ادامه گرانی مسکن و اجاره در همدان شکل بگیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح طرح جامع شهری به جهش و توسعه مسکن در همدان کمک می‌کرد، گفت: اگر در سال ۹۸ این طرح تصویب می‌شد مردم با ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات صاحب مسکن می‌شدند که امروز با ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات هم این امر محقق نمی‌شود و باید برای ۱۰۰ متر مسکن یک و نیم میلیارد یعنی چندین برابر پرداخت شود.

صوفی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه هفتم ۵ و نیم میلیون ناترازی در مسکن در کل کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه همدان جز گران‌ترین شهرها از نظر خرید مسکن و اجاره است، بیان کرد: ۵۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن در همدان ثبت نام کرده‌اند و اگر امروز سایت باز شود ۵۰ هزار نفر دیگر هم ثبت نام می‌کنند این یعنی ۱۰۰ هزار مسکن در همدان کم داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا وقتی ما در همدان زمین داریم باید برویم دنبال ساخت یک شهر جدید کنار سکوی زباله و مردم را گرفتار کنیم، بنده چندین جلسه با وزیر راه و شهرسازی داشتم و باید زودتر طرح جامعه شهری همدان تصویب شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری همدان گفت: امروز هگمتانه جهانی شده و باید در کنار آن زیرساخت‌های گردشگری در حوزه هتلینگ، فرودگاه و راه‌آهن تقویت شود.

صوفی خاطرنشان کرد: برای فعال شدن فرودگاه همدان بسیار تلاش کردیم اما فرودگاه همدان هیچ‌گونه امکانات و زیرساختی ندارد و در تلاش هستیم در آینده با شرکت‌های مختلف هواپیمایی وارد مذاکره شویم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌آهن همدان گفت: بحث ایستگاه راه‌آهن همدان مغفول مانده بود و شأنیت مردم همدان نبود اما به زودی ایستگاه جدید راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: همچنین سکوی دوم راه‌آهن همدان نیز راه‌اندازی می‌شود.

صوفی با بیان اینکه هر تلاشی بتوانم به مدیریت شهری خواهم کرد، گفت: من به شهرم علاقه دارم و مردم ما لایق بهترین‌ها هستند، در بحث خرید اتوبوس کمک کردیم تا ناوگان حمل و نقل عمومی تقویت شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تلاش کردیم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مجدد به همدان بازگشت و از اینکه شورا و شهرداری هم کمک کردند تشکر می‌کنم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اختلاف‌ها را برای خدمت به مردم کنار بگذاریم، بیان کرد: باید از تک‌تک ثانیه‌هایی که خداوند برای خدمت به مردم در اختیار ما گذاشته استفاده کنیم.

صوفی افزود: در فضای مجازی حدیث، کربلا و امام حسین (ع) منتشر می‌کنند اما در ادامه دنبال تخریب و اختلاف افکنی هستند که زیبنده نیست.