همدان ـ مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان به شهروندان و مصرف کنندگان در خصوص خرید کالا و خدمات بدون تحقیق از فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه یونسی اظهار کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی و روند رو به رشد خرید کالا و خدمات از بسترهای ایجاد شده در این فضا، متأسفانه مشکلاتی را برای همشهریان به‌وجود آورده است و آمار رو به رشد شکایت از عرضه کنندگان کالا و خدمات در فضای مجازی حکایت از این موضوع دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: همشهریان گرامی فریب تبلیغات فضای مجازی و ارزانی کالا و خدمات را نخورند و از فروشندگان و تولیدکنندگان دارای آدرس مشخص و پروانه کسب معتبر خریداری کنند تا در صورت هر گونه ایراد و مشکلی، موضوع به راحتی قابل رصد و پیگیری باشد.

به گفته یونسی، بیشترین آمار شکایت شهروندان در شعب تعزیرات حکومتی مربوط به خرید مبل و کابینت از سایت‌ها و واحدهای صنفی بدون پروانه کسب معتبر می‌باشد. در این موارد به دلیل عدم تعهد به تحویل کالای با کیفیت، شهروندان برای احقاق حق خود مجبور به طرح شکایت در شعب تعزیرات می‌شوند و با توجه به نبود آدرس واحد صنفی مشخص برای پیگیری قانونی طولانی شدن دادرسی اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در پایان افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی همدان ضمن حمایت از اصناف خوشنام و امانتدار با هرگونه تخلف صنفی در فضای مجازی و اخلال در روند قانونی بازار، همچنین ضرر و زیان به شهروندان و مصرف کنندگان قاطعانه برخورد نموده و از شهروندان درخواست داریم با هشیاری و پس از رصد قانونی بودن پروانه کسب واحدهای صنفی و ضابطه مند بودن سایت‌ها و آگهی‌های فروش مجازی نسبت به خرید اقدام نمایند.