مدیر کل فرهنگی، اجتماعی در معاونت امور زنان و خانواده گفت: زنان با آموزش ایمنی و آمادگی در برابر بحران‌ها در فرزندان خود نوع‌دوستی و خیرخواهی را نیز در آن‌ها نهادینه می‌سازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتاد و نهمین نشست از سلسله‌نشست‌های تخصصی در حوزهٔ مدیریت بحران به‌مناسبت «روز جهانی کاهش ریسک سوانح» توسط پژوهشکدهٔ سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار شد.

طی این نشست با محور «توان‌افزایی نسل آینده برای آینده‌ای تاب‌آور» الهام ساوالان پور، مدیر کل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در معاونت امور زنان و خانوادهٔ ریاست جمهوری، به نمایندگی از این معاونت، در این نشست شرکت کرد.

ساوالان‌پور ضمن اشاره به نقش زنان در پیشبرد برنامه‌های کاهش خطر سوانح و پی‌ریزی جامعه‌ای آگاه و تاب‌آور در بحران‌ها اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که جوامعی که زنان در تصمیم‌گیری‌ها دخیل هستند، بهتر می‌توانند با چالش‌ها مقابله کنند. نقش زنان در این زمینه شامل فراهم آوردن ترتیبات انتقال دانش به نسل آینده است؛ زنان به‌عنوان مادران و معلمان می‌توانند اطلاعات و آموزش‌های لازم را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند. آن‌ها با آموزش ایمنی و آمادگی در برابر بحران‌ها به فرزندان خود، علاوه بر تقویت روحیهٔ تهور و شجاعت، مشارکت و کار داوطلبانه، نوع‌دوستی و خیرخواهی را نیز در آن‌ها نهادینه می‌سازند و به تربیت افرادی خودساخته، خلاق و متکی به نفس کمک می‌کنند.