نمایشگاه امسال با بیش از ۲ میلیون کتاب از ۲۸۶ ناشر و ۸۵۵ غرفه به همراه بیش از ۱۰۰ فعالیت جانبی طراحی شده است، تا به نیازهای مختلف خوانندگان پاسخ دهد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، بیست و نهمین نمایشگاه کتاب ملی تایلند با شعار «تا آخر عمر بخوانید» با حضور سداوان وزیر فرهنگ تایلند افتتاح شد و شروع به کار کرد.

وی در مراسم افتتاحیه این‌رویداد گفت: صنعت کتاب بخشی از سیاست‌های کلان دولت در راستای توسعه ۱۱ صنعت نرم کشور است، و وزارت فرهنگ به عنوان محور اصلی در سال ۲۰۲۵ در نظر دارد که صنایع سرگرمی و ادبیات را به عوامل ارتقا اقتصاد فرهنگی کشور تبدیل کند.

سوویچ رونگواتاناپایبون رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان تایلند (PUBAT)، نیز هدف نمایشگاه امسال را ارتقا مفهوم مطالعه به اشکال جدید و خلاقانه دانست و افزود که نمایشگاه امسال با بیش از ۲ میلیون کتاب از ۲۸۶ ناشر و ۸۵۵ غرفه به همراه بیش از ۱۰۰ فعالیت جانبی جالب طراحی شده است، تا به نیازهای مختلف خوانندگان پاسخ دهد. این رویداد از ۱۰ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ در مرکز همایش‌های ملی کوئین سیریکت پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود. نقاشی روی دیوار برای کودکان و تعویض کتاب‌های کهنه با کتاب‌های جدید، برخی از فعالیت‌های جانبی خلاقانه ای می‌باشند که در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان اجرا خواهد شد.

همچنین نمایشگاه کتاب بین المللی تایلند از ۲۷ مارچ ۲۰۲۵ تا ۷ آوریل برگزار خواهد شد. در دوره قبل این نمایشگاه که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت سالانه و مداوم در آن حضور دارد؛ بیش از ۱ میلیون جلد کتاب از ۳۳۰ ناشر در ۹۰۰ غرفه عرضه شد. موضوع این دوره از نمایشگاه «المپیک کتاب» بود و در ۷ بخش مختلف ارائه کتاب‌ها انجام شد: رمان و ادبیات، کمیک و کتاب‌های نوجوانان، کتاب‌های کودکان و آموزشی، کتاب‌های خارجی، کتاب‌های عمومی، کتاب‌های قدیمی و رسانه‌های غیر چاپی.

در حاشیه این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ فعالیت مختلف، از جمله نشست‌های نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان نیز انجام شد با توجه به سوابق دوره‌های قبلی انتظار می‌رود دوره جدید نمایشگاه بتواند در طی ۱۲ روز ۱.۳ میلیون بازدید کننده و درآمدی بالغ بر ۱۲ میلیون دلار به همراه داشته باشد.