کاشان - شادیانه مادر و کودک به مناسبت هفته ملی کودک طی همکاری مشترک فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و سرزمین کودک و مهارت در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شادیانه مادر و کودک به مناسبت هفته ملی کودک طی همکاری مشترک فرهنگ‌سرای خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و سرزمین کودک و مهارت در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار شد.

بنا بر این گزارش زینب رمضانعلی زاده، کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در این برنامه که در قالب دورهمی مادر و کودک برگزار شد، مادران را با پنج نیاز اساسی کودک از جمله امنیت، استقلال و خودکارآمدی، بازی و تفریح، خویشتنداری و بیان نیازها و خواسته‌ها آشنا کرد.

سپس کارشناس ادبیات کودک در کارگاه قصه‌گویی، قصه «به کرگدن بگو بره!» اثر اعظم مهدوی با پیام مواجهه‌ی درست با ترس‌ها و یادآوری ارزش دوستی‌ها به کودک، قصه‌ی «گربه چه مهربان شده!» اثر فرهاد حسن‌زاده با پیام ارزش صلح و دوستی و همکاری کردن و قصه‌ی «دو خط شاهنامه، از رستم» اثر حدیث لزرغلامی با هدف آشناسازی کودک با زبانی ساده و طنز با شخصیت پهلوان رستم و هفت خان رستم را با همراهی و همکاری کودکان اجرا کرد.

فاطمه آقایی در ادامه با تکیه بر این پژوهش روانشناسی که کودکان زیر ۷ سال تنها از طریق حواس پنجگانه قادر به شناخت دنیای اطراف خود هستند و درک مفاهیم انتزاعی (ذهنی) مثل ترس، خشم، نفرت، غم و غیره برای آن‌ها مشکل است و نقاشی و کاردستی روشی برای انتقال آن حس به حوزه‌ی شناختی حواس پنج‌گانه آن‌ها است از کودکان خواست ترس‌های خود را نقاشی کرده و به جای رنگ‌آمیزی به منظور ایجاد خلاقیت بیشتر از تکنیک کلاژ که ترکیبی از چسباندن پارچه و کاغذ رنگی در نقاشی است، استفاده کنند.

این نویسنده و فعال حوزه ادبیات کودک در حاشیه این شادیانه، با برپایی یک نمایشگاه کوچک کتاب، به معرفی نویسندگان و مترجمان اثرگذار حوزه ادبیات کودک پرداخت و کتاب‌های مختلف برای رده‌های سنی متفاوت را معرفی و به سوال‌های والدین در رابطه با ایجاد عادت کتاب‌خوانی در کودکان پاسخ داد.