کاشان - نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی «چشمان شنوا» ویژه ناشنوایان با رویکرد ایجاد فضایی شاد و با نشاط در کاشان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه با اجرای نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی «چشمان شنوا» لحظات خوشی را برای افراد ناشنوا، کم شنوا و کاشت حلزون رقم خورد.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی «چشمان شنوا» به منظور فراهم کردن فضایی شاد و با نشاط با همکاری کانون ناشنوا، کم شنوا، کاشت حلزون کاشان و آران و بیدگل با برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و جذّاب از جمله بازی‌های بومی، محلی و همگانی در مجموعه تفریحی ورزشی شهربانو انجام شد.

پسران و دختران شرکت کننده در این جشنواره در رده‌های سنی مختلف از نونهالان، نوجوانان، جوانان گرفته تا سالمندان آقا و خانم در این رویداد در قالب بازی‌های بومی و محلی شامل نشانه روی با پا، هفت سنگ و دال پلان مهارتی و ورزش‌های همگانی فریزبی و پرتاب حلقه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان از نفرات برتر تقدیر شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت قرآن توسط علیرضا مشکینی قاری نوجوان کشوری و اجرای سرود جمهوری اسلامی از سوی گروه ناشنوایان با حضور خانواده‌ها با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری شروع شد.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی «چشمان شنوا» که مجری آن رضا کریمی بود، افزون بر خیر مقدم محمدعلی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و بیان اهمیت برگزاری این رویداد، شامل اجرای تئاتر با موضوع ورزش و تندرستی با هنرمندی گروه شاخه نبات متشکل از مرتضی جهانی، بهنام سراج و داوود معینی‌کیا، مسابقات پدر و پسری بود که با همراهی اداره بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های همگانی و هیئت ورزش‌های ناشنوایان انجام شد.