حمایت از فلسطین در شصت‌وچهارمین مسابقات قرآن کریم مالزی، مهم‌ترین و باسابقه‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام، مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شصت‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم کشور مالزی، اولین و باسابقه‌ترین مسابقات قرآن در سطح جهان، طی ۱۴ تا ۲۱ مهرماه با حضور آقایان و بانوان قاری و حافظ کل در کوالالامپور برگزار شد.

نکته قابل توجه و مهم این دوره توجه ویژه به موضوع حمایت از فلسطین بود. استفاده از پرچم و نمادهای فلسطین از سوی عوامل اجرایی، شرکت‌کنندگان، حضار در سالن و حتی اعضای هیئت داوران، به همراه اجرای سرود، قرائت اشعار و نمایش‌هایی پیرامون موضوع فلسطین و غزه در این رویداد بسیار مشهود بود.

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی در مراسم آغازین این دوره طی سخنانی گفت: سردرگمی و تفرقه بین کشورهای اسلامی می‌تواند به عاملی برای حمله، توهین و سلطه دشمنان تبدیل شود، همانطور که در غزه، فلسطین و اکنون در لبنان شاهد آن هستیم. مسلمانان باید همواره مصمم باشند و معنا و ضرورت وحدت را که پیش‌نیاز مهم تلاش برای توسعه اقتصاد پایدار است، درک کنند.

انور ابراهیم مسلمانان را به فراگیری علوم و تکنولوژی‌های جدید دعوت کرد، چرا که این امر قدرت آنها را تقویت می‌کند و افزود: به همین دلیل است که دولت متعهد شده تا اطمینان حاصل کند که اکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مدارس حفظ قرآن مالزی به مهارت‌های فنی در زمینه‌های مختلف مانند انرژی، دیجیتال و هوش مصنوعی(AI) آشنا شده‌اند.

در بخشی از این مراسم نفرات برتر رشته‌های مختلف این رویداد معرفی شدند و حمید رضا نصیری، تنها نماینده کشورمان در این مسابقات که در رشته قرائت تحقیق حضور داشت، موفق به کسب رتبه برتر نشد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق نماینده کشور میزبان حائز رتبه نخست شد و نماینده‌های پاکستان و اندونزی رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

نصیری رتبه چهارم این دوره از مسابقات را دریافت کرد. در این مسابقات صرفاً از رتبه‌های اول تا سوم تجلیل می‌شود.