گزارش عملکرد پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در سال ۱۴۰۲ در پنج بخش منتشر شد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۴۰۲، پایگاه «گنج» با یک میلیون و ۷۸۴ هزار رکورد، ۷۵۴ هزار و ۵۵۹ کاربر، دو میلیون و ۹۸۶ هزار بازدید، و سه هزار و ۹۸۰ کاوش روزانه، داشته است.

ایرانداک در سال گذشته، ۶۲ هزار و ۷۳۲ پایان‌نامه و رساله را نمایه‌سازی و ویرایش کرده است. همچنین روزانه ۲۵۹ پارسا (پایان‌نامه و رساله)، ۱۹۱ پیشنهاده و یک پارسای دانش‌آموختگان ایرانی بیرون از کشور با همکاری ۵۸۹ موسسه آموزش‌عالی در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده بارگذاری شده است.

افزودنی است هفت کتاب، ۶۰ مقاله نشریه، سه مقاله در همایش ملی، و پنج مقاله در همایش جهانی در سال گذشته منتشر شده و چهار طرح پژوهشی تقاضامحور و ۱۴ طرح پژوهشی سازمانی پایان یافته است.

گفتنی است در سال گذشته، ۱۳۴ عنوان دوره آموزشی برای نزدیک به دو هزار دانش‌پذیر با ۹۰ درصد رضایت در ایرانداک برگزار شده است. همچنین نخستین مدارس اخلاق در پژوهش، هوش مصنوعی، روش پژوهش، از پیشنهاده تا دفاع، تعامل انسان و اطلاعات، توانمندسازی دانشجویان و دانش‌آموختگان زبان‌شناسی و کارآفرینی، سال ۱۴۰۲ در ایرانداک برگزار شده است.

لازم به ذکر است گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به پنج ماموریت بنیادین ایرانداک؛ پژوهش، مدیریت اطلاعات علم و فناوری، آموزش، همکاری و هماهنگی و پشتیبانی از سیاست‌گذاری علم و فناوری پرداخته که متن کامل و داده‌نمای این گزارش در این نشانی در دسترس همگان است.