ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش ۴۷۰ برنامه در حوزه ورزش قهرمانی، همگانی و جوانان در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رجبی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با اشاره به اینکه دستاوردهای المپیک پاریس باری دیگر نشان داد که مازندران مهد ورزش و نیازمند توجه بیشتر است، تاکید کرد: از همه اقشار جامعه انتظار داریم که خادمان دستگاه ورزش و جوانان مازندران را هم در توسعه زیرساخت‌های ورزشی، هم در ترویج فرهنگ ورزش و همگانی کردن ورزش، و هم در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و قهرمان پروری یاری رسانند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در ادامه بیان کرد تلاش کردیم امسال برنامه‌های متفاوت و متنوعی در هفته تربیت بدنی طراحی و اجرا کنیم که می‌توان به ۱۶۵ برنامه در حوزه ورزش قهرمانی، ۲۱۰ برنامه در حوزه همگانی، ۹۰ برنامه در حوزه فرهنگی، ۱۰ برنامه جوانان و ۵ افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های ورزشی و چندین افتتاح در بخش خصوصی استان اشاره کرد.

وی همچنین اظهار داشت؛ مازندران، استان ورزشی است و طبیعتاً باید در هفته تربیت بدنی صدای ورزش در همه نقاط استان ازجمله روستاها و مناطق کم برخوردار، کوچه و خیابان شهرها، ادارات، پارک‌ها و همه اماکن ورزشی شنیده شود.

رجبی افزود؛ هرگاه به همگانی کردن ورزش توجه و زیرساخت‌ها را برای همه ی اقشار فراهم کردیم، تاثیراتش را در موفقیت‌های بزرگ ورزش قهرمانی و افزایش غرور ملی و کاهش بیماری‌ها دیده شد و لذا این هفته بهانه‌ای است تا همه اقشار جامعه را به تحرک، پویایی و به ورزش کردن دعوت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: همایش پیاده روی، همایش دوچرخه سواری، همایش کوهپیمایی، ورزش‌های کودکانه، برگزاری ورزش صبحگاهی، نشست با اساتید رشته‌های ورزشی در دانشگاه، برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای، برگزاری جشنواره ورزش‌های رزمی و هنرهای فردی، افتتاح پروژه‌های ورزشی و … ازجمله برنامه‌های شاخص هفته تربیت بدنی و ورزش در استان مازندران خواهد بود.