بندرعباس-مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی احداث بندر جدید لنگه به تصویب رسید و مقرر شد فرآیندهای لازم برای تملک اراضی و آغاز عملیات اجرایی تا قبل از پایان سال جاری به سرعت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی در بیست و دومین نشست کمیته طرح جامع بنادر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی بر اجرای طرح‌های کلان و پیشران اقتصادی در راستای تحقق سیاست‌های کلان توسعه دریا محور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی و احداث بندر بزرگ غرب هرمزگان تا قبل از سال جاری تاکید کرد.

وی همچنین بر همکاری تمامی ادارات و نهادهای مرتبط و آحاد سازمانی در تحقق این طرح ملی و تأثیرگذار در اقتصاد دریا برد و اشتغال پایدار تاکید کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان نیز گفت: مطالعات مکان‌یابی و امکان‌سنجی بندر جدید لنگه با دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تیرماه سال ۱۴۰۲ با هدف تحقق سیاست‌های کلان دریا محور، کاهش آلودگی و ترافیک ناشی از فعالیت‌های بندر در درون شهر آغاز و ۲۱ مهرماه سال جاری نیز با تصویب نهایی در کمیته طرح جامع بنادر کشور پایان و زمینه‌ساز فرآیندهای اجرایی احداث این بندر شد.

مرتضی سالاری افزود: بر اساس نتایج مطالعات، بندر جدید لنگه در ۳۳ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه در مساحتی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ هکتار و آبخور ۱۲.۵ متر با قابلیت پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری ۵۰ هزار تن در سه مرحله توسعه‌ای احداث خواهد شد.

به گفته وی؛ با طراحی اسکله‌های متعدد برای پهلوگیری انواع کشتی‌های جنرال کارگو، رورو، فله‌بر و کانتینری، بندر جدید لنگه یک بندر چندمنظوره خواهد بود که قابلیت پذیرش هم‌زمان بیش از ۲۰ فروند کشتی در اندازه‌های مختلف خواهد داشت.