معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع با اشاره به توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاش هستیم تا گفتمان مشترکی در زمینه دفاع منطقه‌ای ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار مهدی خواجه‌امیری معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی رادیویی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چند شاخصه مهم قدرت دارد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قدرت دفاعی ایران، الگو گرفتن از نهضت عاشوراست؛ خصیصه‌ای که در عاشورا برای مقابله با ظلم و ستم وجود دارد و آن با آزادگی و عزتمندانه زندگی کردن و زیر بار ستم نرفتن است.

دریادار خواجه‌امیری: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های قدرت دفاعی ایران، الگو گرفتن از نهضت عاشوراست

امیر دریادار خواجه‌امیری مؤلفه دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران را اعتقاد به مهدویت و انتظار برای ظهور فرج دانست که به فضل الهی عدالت را در دنیا برقرار کند، ادامه داد: این امر مقدماتی لازم دارد که ما در تلاش هستیم که این مقدمات را در مبارزه با ظلم و ستم فراهم کنیم.

وی افزود: مؤلفه دیگر قدرت جمهوری اسلامی ایران، وجود با برکت ولایت فقیه است که در زمان غیبت امام عصر (عج)، سکان‌دار مقابله با ظلم و ستم است و ما در «جمعه نصر» دیدیم که با کوچک‌ترین اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، چگونه مردم با چه اشتیاقی به صفوف نماز پیوستند و پشت سر معظم‌له نماز خواندند و بحث اطاعت از مولای خود را به نمایش گذاشتند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع مؤلفه چهارم را رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) دانست و تأکید کرد: معظم‌له به عنوان فرمانده کل قوا پرچم‌دار عزت کشور و مبارزه با ظلم هستند و این موضوع نیز تنها در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که ولی فقیه ما فرمانده ما است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

دریادار خواجه‌امیری عنوان کرد: قدرت دفاعی بازدارنده و پیشگیرانه است؛ در واقع در حوزه پدافندی بازدارنده است و در حوزه آفندی با تولید تجهیزات متناسب با تهدیدات، گزینه‌های متنوعی را برای مقابله با دشمن در اختیار فرماندهان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، نباید با تعلل یا شتاب‌زدگی عمل کنیم. ما هیچ‌گاه قصد تجاوز و تعدی به کشوری را نداشته‌ایم و در تلاش هستیم تا گفتمان مشترکی در زمینه دفاع منطقه‌ای ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما سیاست مقابله و تنبیه دشمن را هم اِعمال کرده‌ایم، هیچ‌گاه مثل آن‌ها بیمارستان‌ها، مکان‌های مسکونی، مدارس و مهدکودک‌ها را هدف قرار ندادیم؛ چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در عملیات‌های وعده صادق ۱ و ۲ فقط اماکن نظامی را هدف قرار دادیم و این مروت، عزت و شرافت ما را نشان می‌دهد که برگرفته از حاکمیت ارزش‌های دینی است؛ درحالی‌که آن‌ها هیچ ابایی برای بمباران مدارس، بیمارستان‌ها و … ندارند.