بیرجند- فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی و ولایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم ستاد داریوش کریمی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۷ هزار شهید ارتش و شهدای خدمت و مقاومت اظهار کرد: ۲۴ مهر ماه روز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یک ارتش مکتبی و ولایی است که در این برهه از انقلاب وظایف سنگینی بر دوش دارد.

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند ادامه داد: امروز شاهد تغییر از جنگ سخت به سمت جنگ نرم هستیم که باید ارتشیان جوانان انقلاب را از گزند بیگانگان مصون داشته و معرفت افزایی و مقابله شبانه روزی با جنگ نرم به ویژه در شبکه‌های مجازی را در دستور کار داشته باشند.

وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله گفت: شهادت سید حسن نصرالله نشان داد آرمان‌های آزادی قدس در تحقق شکوهمند پیروزی قرار داد و پیروز قطعی حتماً حزب الله مقتدر خواهد بود.

کریمی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ارتش نمایشگاه بزرگی از ارزش‌های اسلامی است و همچنین ایشان مدال. های افتخار کلمه طیبه، ارتش طیبه و ارتش حزب الله را بر سینه غرورمردان ارتش نصب کردند که باعث افتخار ارتش است.

وی از راه اندازی نهضت قرآنی و تربیت ۲۰ میلیون حافظ قرآن کریم توسط ارتش در کشور خبر داد و افزود :۱۵۰ دارالقرآن کریم نیز تأسیس و تجهیز شده است.

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند همچنین گفت: بیش از ۳۷ هزار حافظ جزهای قرآن و ۲۹۴ نفر حافظ کل قرآن در بین نیروهای غیور ارتش و خانواده‌هایشان هستند.

وی یادآور شد: امروز ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مکتبی و ولایی است که علاوه بر دفاع از مرزهای کشور فرهنگ دشمن ستیزی را در سرلوحه کار خود دارد.