اهواز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: صنایع و شرکت‌های مستقر در استان ارتقای سطح ایمنی مسیرهای منتهی به تأسیسات خود را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی پیش از ظهر امروز دوشنبه در پنجمین جلسه شورای ترافیک خوزستان با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی تصادفات منجر به فوت در سطح استان اقدامات انجام شده در این حوزه را نسبت به سنوات گذشته خوب ولی ناکافی دانست و افزود: دستگاه‌های متولی باید در این خصوص با ارتباط مستمر با مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ظرفیت نخبگانی استان نسبت بکارگیری روش‌های نوین در حوزه ترافیک و همچنین به کارگیری تجهیزات بروز در حوزه ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز جدیت مضاعف داشته باشند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های صنایع و شرکت‌های مستقر در استان و وجود تأسیسات صنعتی آنها در نقاط مختلف باید از محل مسئولیت‌های اجتماعی آنها در جهت رفاه و امنیت کارکنان خود نسبت به بالا بردن سطح ایمنی مسیرهای منتهی به تأسیسات خود همکاری و مشارکت بیش از بیش داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه به توسعه ناوگان عمومی جهت رفاه و آسایش شهروندان تاکید کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و لزوم توسعه ناوگان عمومی در خصوص شهر شیبان در اسرع وقت شهرداری شیبان زیرساخت مورد نیاز را فراهم و با بررسی کارشناسی و میدانی و راه اندازی خط اتوبوس در مواقع بازگشایی و تعطیلی مدارس این شهر اقدام شود.

خانچی به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم که باید به طور جدی به آن توجه کرد آموزش‌های تخصصی از جمله رانندگی تدافعی و حمل بار به رانندگان دستگاه‌های اجرایی و نظامی و همچنین صنایع و شرکت‌های مستقر در استان است که در این خصوص ملزم به برگزاری دوره آموزشی برای رانندگان خود باشند.

وی در پایان به موضوع نصب دوربین‌های پایش تصویری در سطح استان اشاره کرد و افزود: باید در اسرع وقت تمامی دوربین‌های پایش تصویری که فاقد کد جریمه هستند نسبت به اختصاص کد جریمه آنها اقدام شود.